نگاه ها به ورزش اول در هندیجان حرفه ای و المپیکی نیست

محمد چاروسائی، مربی و دبیر هیات کشتی هندیجان گفت: بنده ۱۲ سال است که بعنوان مربی و مسئول در کشتی هندیجان فعالیت میکنم بجز زمان کوتاه در اویل دهه ۹۰ هیچوقت ندیدم که مسئولان شهرستان نگاه المپیکی و حرفه ای به کشتی داشته باشند, همان مدت کوتاه که برای کشتی هزینه شد ما نتایج بسیار خوبی کسب کردیم و کشتی هندیجان داشت خودش را به صف مدعیان کشتی استان نزدیک میکرد.

متاسفانه طی ۶ سال اخیر هیچگاه طرح و یا برنامه ای برای توسعه ورزش کشتی در شهرستان وجود نداشته و بنده هم که برنامه ای ارائه میدادم متاسفانه آن برنامه اجرائی نمیشد.

نگاه ها باید نسبت به کشتی که ورزش اول و پر افتخارترین ورزش کشور است تغییر کند و توجه ویژه تری نسبت به کشتی شود.

کشتی هندیجان اگر قرار است به صف مدعیان کشتی در استان قرار بگیرد باید مسئولان بیشتر از ما حمایت مالی و معنوی کنند. ما با پول دولت و یا اداره ورزش نمیتوانیم پیشرفت کنیم ولی نباید وظایف خود را در قبال کشتی فراموش کنند , بلکه باید تفکری اندیشیده شود که یک درآمد و اسپانسر ثابت برای کشتی شهرستان به اثبات برسد و اینکار نیاز به رایزنی و حمایت دو چندان مسئولان دارد. همچنین هیات کشتی استان خوزستان باید توجه بیشتری به کشتی هندیجان داشته باشد, طی ۷ ماه اخیر هیات استان به اکثر شهرستانها سرکشی کرده ولی متاسفانه هنوز به هندیجان سرکشی نداشته اند و امیدوارم در روزهای آتی این اتفاق بیوفتد.

ارتباط و عقد تفاهم نامه با شهرداری و آموزش و پرورش, شهرستانهای صاحب کشتی در استان و همچنین کمک گرفتن از فرمانداری میتواند به توسعه کشتی در شهرستان کمک کند.

طبق طرح توسعه ی ۸ ساله ای که فدراسیون ارائه داده موارد بسیاری ذکر شده که ما موظف بر انجام آنها هستیم و مسئولان باید بیش از پیش درکنار کشتی باشند چون رشد کشتی در شهرستان میتواند باعث دیده شدن ورزش شهرستان شود.

وظیفه ی ما ایجاد همدلی و اتحاد بین اهالی کشتی بود که اینکار را تا حدودی انجام داده ایم و اکنون نیاز به حمایت داریم.
انشاءالله در آینده ای نچندان دور شاهد خبرهای خوبی برای کشتی شهرستان خواهیم بود.

معضل اصلی ما نبود سالن اختصاصی کشتی است که البته یک سالن اختصاصی کشتی توسط آموزش و پرورش شهرستان در حال تکمیل میباشد که باید روند این پروژه سرعت یابد همچنین رایزنی هایی با یکی از نهادها انجام شده و اگر خدا بخواهد یک سالن اختصاصی این نهاد در اختیار کشتی قرار خواهد داد.

در پایان مجدد عرض میکنم که باید نگاه ها نسبت به کشتی در شهرستان تغییر کند و بصورت ویژه به کشتی اهمیت داده شود فقط با بیان اینکه بگوییم کشتی ورزش اول کشور است نمیتوان باعث توسعه کشتی شد, باید در عمل هم ثابت شود.

کشتی گیر نیاز به امکانات و مسابقه دارد که بتواند در میادین بدرخشد, البته ناگفته نماند در دو سه سال اخیر از لحاظ امکانات اداره ورزش شهرستان در حد توانش کمک های خوبی به ما کرده و جای تشکر دارد ولی میتوان با رایزنی ها و ارتباطات بیشتر باعث توسعه کشتی در شهرستان شد.

وی در پایان گفت: مسئولین شهرستان نباید تمام بار ورزش را روی دوش اداره ورزش بگذارند, اداره ورزش نسبت به منابع موجود در شهرستان توان به دوش کشیدن بار کل ورزش را ندارد و مسعولین شهرستان هم باید درکنار اداره ورزش باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *