مشکل استان مدیریت ضعیف استاندار خوزستان است/تذکر به رئیس جمهور به دلیل عدم نصب تابلو دزفول

 

نماینده مردم شریف شهرستان دزفول امروز در نطق خود در مجلس شورای اسلامی، انتقادات تندی را خطاب به استاندار
به دلیل استنکاف از اجرای قانون و خودداری از نصب تابلوی دزفول مطرح کرد و در خصوص عدم نصب تابلوی به رئیس‌جمهور تذکر داد.

به گزارش خورنا ، متن کامل نطق سیداحمد آوایی به صورت اختصاصی منتشر می‌گردد که در ادامه می‌آید:

ریاست محترم و نمایندگان عزیز مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
ضمن تسلیت ایام شهادت ام السادات حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام، سپهبدِ شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده، لازم می دانم چند نکته کلیدی را به عرض برسانم.

خواهران و برادران عزیز
امروز مردم ایران تحت تاثیر فشارهای اقتصادیی هستند که بیش از تحریم های خارجی، ناشی از انباشت سال ها سوء مدیریت و سیاست های غلط اقتصادی است.
اینجانب تاکید می کنم، تنها راه نجات کشور، تکیه بر توان داخلی و استعدادهای بی نظیر خدادادی و حل مشکل سوء مدیریت در کشور است. اگرچه استفاده از سیاست خارجی به عنوان یکی از ابزارهای رفع موانع، موثر است، اما نباید راه حل مشکلات کشور را در خارج از مرزها و در انتخابات های خارجی جستجو کرد.
باید همه‌ی ارکان نظام در یک بسیج عمومی، تلاش نمایند تا گره هایی که به هر دلیل در امر تولید ایجاد شده است را باز نمایند. گره هایی همچون ضوابط و قوانین دست و پاگیر که عامل فرسایش چرخ دنده های توسعه و پیشرفت کشور می شود، واردات بی رویه برخی اقلام، که کمر تولید داخلی را می شکند و رونق تولید را به رکود، بیکاری، ناامنی، فقر، فساد و فحشا تبدیل می کند. گره هایی همچون مدیران فاسد، ناکارآمد، محافظه کار و غیر جهادی که چیزی جز سربار برای کشور نیستند.
اما چند کلمه در خصوص استان مظلوم خوزستان و زادگاهم دزفول

 

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم شریف ایران
مشکلات خوزستان بایستی برای تک تک ما نمایندگان مردم، از بالاترین اهمیت برخوردار باشد؛ چرا که خوزستان منبع مولد ثروت کشور است. خوزستان به تنهایی می‌تواند همه مشکلات مردم ایران را رفع نماید. استان خوزستان می‌تواند انبار غله ایران باشد ولی این دشت بزرگ به دلیل کم توجهی، با کمتر از ۵۰ درصد استعداد خود مورد بهره برداری قرار می گیرد زیرا با امکانات، فناوری و دانش ۵۰ سال پیش اداره می شود. در حال حاضر بهره‌برداری نادرست از این مواهب، عنوانی جز کفران نعمت نمی تواند داشته باشد.
دشت خوزستان که در آن میلیون ها تن محصولات غذایی تولید می شود و می توانست مهمترین قطب صنایع غذایی، نه تنها در کشور بلکه در غرب آسیا به دلیل مجاورت با کشورهای عربی باشد، بخاطر عدم سیاستگزاری کلان، مجبور است تا محصولات خام خود را با نازلترین قیمت به بازار عرضه کند و یا در مواقع فراوانی تولید، دفن کند.
چنانچه وزارتخانه های کشاورزی و صمت اراده ای برای چنین سیاست مبارکی داشته باشند، مدیران شهرستان دزفول آمادگی کامل برای تاسیس یک منطقه ویژه اقتصادی با رویکرد صنایع تبدیلی کشاورزی را دارند و تردیدی نیست که یک منطقه ویژه کشاورزی، خوزستان را از بن بست فعلی نجات خواهد داد.

بی تدبیری و تصمیم نابخردانه‌ی دیگر درخصوص این استان، انتقال آب خوزستان است. برداشت بی رویه آب از سرچشمه‌ رودهای دز و کارون ممکن است مشکل کوتاه مدت شما را ظاهرا حل کند، اما جلگه زرخیز خوزستان را منهدم می سازد. ما نمایندگان خوزستان بر خود وظیفه می دانیم که از هر کوششی در جهت جلوگیری از چنین خیانتی به نسل‌های آینده دریغ نکرده و از رئیس محترم سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حاکمیتی موضوع، جداً می خواهیم با ما همراهی نماید و مانع چنین اقدام غیرکارشناسی‌ شود.

علاوه بر اینها، اعتبارات استان خوزستان نیز در شأن و طراز خوزستان نیستند و همان مقداری هم که تخصیص داده می شود، محقق نمی گردد.
وضعیت جاده ها و راههای خوزستان بالاخص در مناطق روستایی که یکی از مراکز تولید ما محسوب می شوند، آنچنان غیر استاندارد است که تبدیل به نقاط مرگ آور شده اند.
در شهر ما دزفول، یک پل به نام میانرود که از لحاظ پدافند غیرعامل و بار ترافیکی بسیار اهمیت دارد، ۱۸ سال است که هنوز درجا می زند.

نکته بعدی که در ارتباط با استان خوزستان باید بگویم مدیریت ضعیف برخی مسئولان فعلی این استان است.
انباشتگی مطالبات به حق مردم دزفول و عدم پاسخگویی مسئولین استان بر دوش من سنگینی می‌کند. اقدامات عامدانه استاندار بر علیه مردم مظلوم دزفول، جای هیچ توجیهی مبنی بر سهوی بودن خطاها باقی نگذاشته است.
من نمی‌توانم باور کنم که عمق فاجعه مدیریتی که در استان خوزستان واقع شده از نظر هیئت محترم دولت پنهان باشد. ارزیابی ایشان از عملکرد استاندار خوزستان چیست؟ آیا اداره استان مهم خوزستان برای اعضای محترم هیئت دولت آنقدر بی ارزش و کم اهمیت است که اینگونه دفع الوقت می کنند و سرنوشت این استان را که به سرنوشت کل کشور گره خورده به باد فراموشی سپرده اند.

در این جا مختصراً به چند مورد از سوء تدبیر استاندار خوزستان اشاره می کنم.
ضعف در مدیریت سیلابها، مشکل فاضلاب، هزینه کرد نامناسب منابع استان، عدم توسعه راه های استانی و… فقط بخشی از سوء مدیریت استاندار خوزستان است که بر اساس گزارش ارزیابی حوزه بازرسی وزارت کشور، ضعیف ترین عملکرد را در بین استانها داشته است و متاسفانه، این مردم نجیب خوزستان هستند که تاوان این سوء مدیریت ها را می پردازند.

دیگر سوء تدبیر استاندار در رابطه با نزاع بر سر نصب تابلوی ورودی شهر دزفول است که منجر به کشته شدن چند جوان بیگناه و غارت دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول شد که فرهیختگان هر دو شهر، آن واقعه شوم را نتیجه بی تفاوتی و بی تدبیری استاندار خوزستان در اجرای قانون و تامین امنیت می دانند که این رفتار منجر به تشویق اوباش و غارتگران به ایجاد نا امنی و ریختن خون بی گناهان شد. عملکرد استاندار به گونه‌ای بوده است که مردم می گویند دولت از نصب تابلوی ورودی دو شهرستان عاجز است.
این در حالی است که مرز قانونی هر دو شهر طی مصوبات سال ۷۲ و ۷۶ وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی مشخص شده و شورای تامین استان طی مصوبه ای در شهریور ۹۸ حکم به نصب تابلوها طبق محدوده قانونی داده است.

باتوجه به استنکاف استاندار خوزستان از اجرای مصوبات متعدد قانونی، ناچار به ارائه تذکر به شخص رییس جمهور محترم شدم تا مردم عزیز این دو شهرستان بیش از این تاوان انفعال غیرقابل توجیه، در راستای نصب تابلوی ورودی دزفول و اندیمشک را نپردازند و اتفاقات تلخ سالهای گذشته تکرار نگردد.

اینجانب به نمایندگی از مردم شریف شهرستان دزفول مجددا از وزیر محترم کشور می خواهم تا دستور دهند در اسرع وقت با اعمال حاکمیت، تابلو ورودی هر دو شهرستان در محل قانونی نصب گردد.

در خاتمه بر خود فرض می‌دانم که از مسئولان امنیتی کشور بالاخص فرمانده محترم ناجا تشکر نمایم که درجه نیروی انتظامی شهرستان دزفول را ارتقاء بخشید و امیدواریم که با تخصیص نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات لازم، مردم ما شاهد برقراری امنیت مطلوب باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *