خوزستانی‌ها با دنده خلاص در سراشیبی بیکاری

خورنا: نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: استان خوزستان در پرداخت تسهیلات اشتغال به متقاضیان رتبه سی‌ام را دارد و درصد بیکاری در خوزستان روزانه افزایش می‌یابد.

سیدشکرخدا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: روند کند پرداخت تسهیلات در استان تنها به دلیل اهمال بانک‌ها نیست بلکه وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز باید یاری‌گر باشد و در این زمینه دست خوزستان را باز بگذارد.

*درصد بیکاری در خوزستان روزانه افزایش می‌یابد

وی با عدم رضایت از وضعیت اشتغال در استان افزود: در خوزستان درصد بیکاری روزانه افزایش می‌یابد و در حوزه لوله سازی، صنعت قند و شکر و صنایع ملی حتی نتوانسته‌‌ایم وضعیت موجود را حفظ کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان خوزستان در پرداخت تسهیلات اشتغال به متقاضیان رتبه سی‌ام را دارد و باید با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم موجود در کشور بانک‌ها در این امر مردم را یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه انتظار مردم خوزستان کاملا به جا و درست است و باید برای وضعیت اشتغال در استان یک فکر اساسی صورت گیرد، گفت: باید به جایگاهی برسیم که در شان استان خوزستان بوده و هم‌ردیف با استان‌های دیگر باشیم.

*افراد دارای ۳۰ سال سابقه کار بازنشسته شوند

موسوی بیان کرد: هدف کارگروه شورای اشتغال این است که یک تحول اساسی در ارگان‌های دولتی به وجود آورد و افرادی را که بالای ۳۰ سال سابقه کار دارند بازنشسته کرد تا با این تحول حداقل ۱۰ هزار جوان در این نهادهای اجرایی مختلف مشغول به کار شوند.

وی در زمینه روند جلسات کارگروه شورای اشتغال خاطرنشان کرد: باید در این جلسات علاوه بر ارائه گزارش عملکرد از دستگاه‌ها مشکلات را مطرح، بررسی و برای آن راهکارهایی موثر ارائه کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید به سرشت اولیه انقلاب بازگشته و با اعتقاد به شهدای جنگ و انقلاب مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: ارائه آمار و ارقام تنها کار را سخت‌تر می‌کند، ما باید به دنبال تغییرات باشیم تا هدفمان از انقلاب که الگو بودن در جهان است محقق شود اما متاسفانه با این شرایط امکان پذیر نیست.