محدوده شهرستانی برای سربندر باید سچه قطار باشد/ اگر سربندری ها پتروشیمی میخواهند باید بخشی از اسکله ها و بنادر به بندرماهشهر اختصاص یابد

اخیرا با داغ شدن ارتقای سربندر به شهرستان که مدتی است توسط حبیب آقاجری نماینده مجلس به جد دنبال میشود، عده ای از شهروندان سربندری در ادعاهای عجیب و غریبی، خواهان ۴۰ درصد از سهم پتروشیمی ها هستند.

این در حالی است که شهرستان بندرماهشهر (بجز سربندر) شامل ۷۲ درصد جمعیت است و سربندر تنها ۲۸ درصد از جمعیت کل شهرستان را شامل میشود.

همچنین سربندری ها ادعای مالکیت تمام منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی با ۴۰ پست اسکله بندری صادراتی و وارداتی که از دارایی های کل شهرستان است را دارند.

مطالبه مردم بندرماهشهر از نماینده و مسئولین شهرستان و استاندار رعایت حقوق طرفین و رفتار عادلانه در تقسیم منافع است؛ مردم بندرماهشهر نخواهند گذاشت لابی های ضدماهشهری کوچکترین دست اندازی به منافع شهرستان کنند.

سربندر میتواند با محدوده سچه قطار و مالکیت تمام منطقه ویژه اقصادی بندری امام خمینی با تمام بنادر آن به شهرستان ارتقا پیدا کند یا به ازای دریافت پتروشیمی، بخشی از سازمان بنادر و اسکله های آن را به شهرستان مادر (بندرماهشهر ) واگذار کنند؛ در غیر اینصورت هرگونه تغییر ناعادلانه علیه منافع بندرماهشهر با واکنش قاطعانه مردمی روبرو خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • رضا ابادانی سچه لفظ عام است.لفظ،صحیح آن راه بند است
  • سلام منتظر روزی که شهرستان شدن بندر امام رو جشن میگیریم و تا پل فرودگاه رو جز محدوده قرار میدیم باشید. معشوریل کثیف
    • ناشناس ان شاءالله
  • ناشناس سلام خبرگزاری خورنا این خبرهای که انتشار میدید جز تفرقه انداختن و ایجاد آشوب و درگیری هیچ سودی نداره و به ضرر دو شهر خبرگزاری باید بی طرف عمل کنه و هر خبری نشرح نده اجازه بدید دولت خودش تصمیم بگیره
  • ناشناس مگه زوره ؟بنادر و اسکله ها در حوزه سربندر میباشند و پتروشیمی ها هم در حوزه سربندر قرار دارند
  • ناشناس اخه تو ادمین ماهشهری چ طرز نوشتنه متنه با این کارت فقط نشون میدی که چجور هستید
  • مراد آقاي ماهشهري عزيز مگه سربندر و ماهشهر ملك پدرت ميباشد كه ميخواي تفكيكش كني .همه چيز حساب و كتاب داره . براي تقسيم و تفكيك شدن هم تقسيمات كشوري بايد نظارت كنه و صد در صد به نفع ما سربندري ها راي ميده.كل منطقه ويژه و پتروشيمي بندر امام خميني سندش به اسم بندر امام خميني زده شده و بندر شاپور قديم هم كه الان به اسم مقدس امام خميني ميباشد. شما متاسفانه چندتا اسكله چوبي نصيبتون ميشه. مباركتون باشه.سچه نميگن راه بند باسواد
  • ناشناس هم استانی عزیز منطقه ویژه پتروشیمی بندر امام خمینی جزو لاینفک شهر بندر امام خمینی میباشد و منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر بین ماهشهر و هندیجان قرار دارد.
  • پرویز برادران سربندری اگر تعریف کلمه شهرستان رو بخونن خودشون میتونن بفهمن که نمیتونن شهرستان بشن حتی خود ماهشهر هم یک شهر از زیر مجموعه شهرستان بندر ماهشهره مثلا ما میتونیم بگیم شهرستان خورشید که متشکل از چند بخش شامل شهرهای ماهشهر و سربندر و چند شهرک میشه پس اینکه اسم شهرستان ماهشهره معنیش این نیست بقیه جاها حساب نیستن تو این تقسیم ارزش ماهشهر و سربندر به عنوان شهر در یک حده اگه میخواید تا اسمشو عوض کنیم بذاریم شهرستان سربندر ولی فرقی نداره چون فقط یک اسمه اینکه گذاشتن ماهشهر چون معمولا شهر مرکزی و بزرگتر رو اسمشو میذارن کافیه یه جستجو کنید توی گوگل و تقسیمات کشوری رو بخونید تعریف شهرستان رو بخونید الان سربندر یک شهر که هیچ‌ زیر مجموعه ای نداره حتی یک بخش هم نیست چجوری میتونه از شهر بشه شهرستان در حالی که حتی بخش هم نیست نهایتش با بندر امام بشه بخش پس از لحاظ جغرافیایی و تقسیمات کشوری منطقی نیست اگه بخوایم حساب کنیم جراحی بیشتر از سربندر میتونه شهرستان بشه چون جراحی حداقل چندتا دهستان داره که بگیم زیرمجموعه اش باشه