بیماری‌های وبا و هپاتیت A در کمین سلامت شهروندان هندیجانی

به گزارش خبرگزاری خورنا ” مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت : با توجه به وجود شکستگی لوله‌های آب در سطح شهرستان، خطر شیوع بیماری‌های وبا و هپاتیت A افزایش یافته است.

داوود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان درخصوص مشکلات بهداشتی شهرستان گفت: وجود شکستگی لوله‌های آب خطر بیماری‌های منتقله از راه آب و غذا نظیر هپاتیت A و التور (وبا) را نیز به شدت افزایش می‌دهد.

او با تاکید بر رفع شکستگی‌ها در خطوط لوله آب شرب در سریعترین زمان ممکن افزود: طی ۵۰ روز گذشته ۲ مرحله لایروبی و آهک پاشی در سطح شهر هندیجان انجام شده است، البته باید این عقب ماندگی به سرعت جبران شود، چرا که تجمع آب ناشی شکستگی لوله‌های آب و بی توجهی به لایروبی و آهک پاشی به بروز بیماری‌های مذکور کمک می‌کند.

رئیسی درخصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان بیان داشت: همکاری مردم در رعایت اصول بهداشتی از جمله؛ استفاده از ماسک و خودداری از حضور در اماکن ومراسم‌های غیرضروری کاهش نشان می‌دهد، همچنین استفاده از ماسک در ادارات به ۷۰ درصد و بین مردم به ۳۵ درصد رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان طرح حاج قاسم سلیمانی را به زبان ساده شامل حضور کارشناسان بهداشت و داوطلبان بسیجی در محله‌ها و منازل جهت شناسایی افراد مثبت کرونا و بررسی اطرافیان آن‌ها توصیف کرد و بیان داشت: کارشناسان بهداشت جهت معاینه، ارائه دارو و تست سریع کرونا اقدام می‌کنند و در صورت نداشتن تمکن مالی سپاه ناحیه هندیجان از آن‌ها حمایت می‌کند.

او رعایت نکردن بهداشت از سوی مردم و اصناف به ویژه در فعالان بخش کالا‌های خانگی و بازار هندیجان جنوبی، رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در جایگاه سی ان جی، حضور جوانان در تجمع‌ها در جاده هندیجان -دیلم، بی توجهی به رعایت بهداشت در اماکن توزیع اقلام دولتی، برگزاری تجمع‌های خانوادگی در اطراف شهر و روستای دهنو به ویژه در روز‌های تعطیل، برگزاری و حضور در مراسم‌های ترحیم، عروسی و تجمع مردم در آرامستان‌ها به ویژه در روز‌های پایانی هفته و همچنین بی توجهی مراجعه کنندگان به پست بانک‌ها و دفاتر پیشخوان نسبت به اصول بهداشتی را از جمله موارد افزایش ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن عنوان کرد.

به گفته رئیسی در بخش شورای سلامت رفع نواقص اصلی کشتارگاه طی یک هفته، رفع شکستگی‌های لوله آب در سطح شهر و روستا ظرف در مدت یک هفته، ادامه لایروبی و آهک پاشی جداول در سطح شهر و روستا‌های هندیجان و همچنین ادامه جمع آوری و رفع مشکل سگ‌های ولگرد تصویب شد.