روند ابتلا به بیماری کرونا در بندرماهشهر صعودی شد/ احتمال برگشت محدودیت ها در صورت تداوم افزایش آمار مبتلایان

دبیر ستاد مدیریت کرونای شهرستان بندرماهشهر از صعودی شدن آمار مبتلایان به کرونا و افزایش موارد بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی این شهرستان خبر داد.

فضل اله ترحم | خورنا ؛ دکتر محمد شنبدی اظهار کرد :در پی رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط مردم و به کاربستن اقدامات مقابله ای، خوشبختانه همانند سایر نقاط استان شاهد سیر نزولی ابتلا به بیماری کرونا و کاهش چشمگیر موارد بستری در مراکز درمانی شهرستان بندر ماهشهر بودیم به گونه ای که وضعیت شهرستان بصورت آبی (کم خطر) در آمد.

وی افزود : متاسفانه از چهار روز پیش سیر نزولی بیماری متوقف و نظر به ساده انگاری و دست کم گرفتن بیماری، عدم رعایت فاصله اجتماعی، کاهش استفاده از ماسک، برپایی مراسمات و همچنین برپایی دورهمی های خانوادگی، ابتلا به بیماری کرونا و شمار موارد بستری بیماران کرونایی در شهرستان سیر صعودی به خود گرفته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر در ادامه تصریح کرد: با وجود وضعیت آبی کرونایی شهرستان، این وضعیت بسیار شکننده است و سیر صعودی ابتلا به بیماری و افزایش بیماران بستری، موید ساده انگاری و دست کم گرفتن بیماری و بی توجهی به پروتکلهای بهداشتی است و این بسیار نگران کننده است.

دبیر ستاد کرونای شهرستان بندر ماهشهر گفت: از مردم عزیز عاجزانه می خواهم به محض مشاهده علائم بیماری در یکی از اعضای خانواده خود به مراکز ۱۶ ساعته پایش و غربالگری در سطح شهرستان مراجعه کرده تا نسبت به قرنطینه و اقدامات لازم بعدی مبادرت شود و توصیه های لازم در جهت جلوگیری از ابتلای سایر اعضای خانواده گوشزد گردد.

دکتر شنبدی از ائمه جمعه و جماعات ، محافل تاثیر گذار فرهنگی و اجتماعی و اصحاب رسانه درخواست کرد به طور مستمر از نفوذ و تاثیرگذاری خود استفاده کرده و همگان را به رعایت پروتکلهای بهداشتی ، استفاده از ماسک پرهیز از شرکت در مراسمات و اجتماعات و دورهمی های خانوادگی فراخوانند تا ان شا الله شاهد ریشه کن شدن این بیماری منحوس باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر در پایان با تاکید بر اینکه در صورت تداوم روند افزایشی آمار، ناچار به برگشت محدودیت‌ها هستیم، تصریح کرد: آمار مبتلایان و بیماران بستری به صورت روزانه رصد می‌شود و اگر این سیر صعودی همچنان ادامه یابد ناچار به برگشت محدودیت ها خواهیم شد.