کمک نقدی ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی برای هر فرد در اسفند

خورنا: در جلسه شنبه شب دولت و مجلس مقرر شد کمک نقدی ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی برای هر نفر در نظر گرفته شود.

رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، دیشب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: جلسه مشترک میان دولت و مجلس شنبه شب با حضور رئیس مجلس و رئیس‌جمهور برگزار شد.

وی با بیان اینکه جلسه شنبه شب تا بعد از ساعت ۲۱ هم ادامه داشت، افزود: در این جلسه کمک نقدی برای جبران هزینه‌هایی که بر مردم وارد شده، مصوب شد.

رحمانی ادامه داد: قرار شد این کمک به صورت نقدی و برای هر نفر بین ۷۰ تا ۱۰۰هزار تومان باشد که البته افرادی مانند اشخاص تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۲۰ درصد بیشتر از این کمک بهره‌مند می‌شوند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بر اساس تصمیمی که در این جلسه گرفته شد، قرار است این مبالغ هفته اول اسفند به حساب مردم واریز شود.

به گزارش فارس برخی منابع در دولت ضمن تایید تصویب کمک نقدی به مردم در آستانه سال جدید قطعیت میزان مبلغ ذکر شده را تایید نمی‌کنند.

ادامه بررسی‌ اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و فروشگاه بهاره و تقویت این فروشگاه‌ها و همچنین عرضه کالا با تخفیف حداقل ۲۰ درصد یکی دیگر از مباحثی بود که در جلسه شنبه شب دولت و مجلس مطرح شد.

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی، در خصوص جلسه مشترک دولت و مجلس که شب ‌شنبه برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه دولت و مجلس به توافق رسیدند تا کمک به مردم در آستانه سال جدید انجام شود.

وی در عین‌حال افزود: البته قرار شده که جزئیات این کمک از سوی دولت اعلام شود ولی در کل قطعیت کمک به مردم مصوب شده است.

فولادگر ادامه داد: همچنین در این جلسه مباحثی در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مطرح شد و مقرر شد تا چندین جلسه کارشناسی دیگر برگزار شود و نتایج این جلسات در جلسه‌ای که آخر هفته با حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار بگیرد.

وی گفت: البته قطعاً فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها امسال اجرا نخواهد شد و اجرای آن در سال بعد هم بستگی به جمع‌بندی جلسات دارد.

به گزارش فارس یکی دیگر از نمایندگان شرکت‌کننده در جلسات مشترک دولت و مجلس ضمن تایید اخبار منعکس‌ شده در مورد جلسه شنبه شب که پیش از این در خبرگزاری فارس منتشر شد، اظهار داشت: برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و فروشگاه بهاره و تقویت این فروشگاه‌ها و همچنین عرضه کالا با تخفیف حداقل ۲۰ درصد یکی دیگر از مباحثی بود که در جلسه یادشده مطرح شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *