سودآوری چشمگیر ۱۲ هزار میلیارد تومانی تاپیکو/ ۳.۵ برابر شدن سودخالص تجمیعی تاپیکو در ۹ ماه اول سال ۹۹

هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی شستا، در ۹ ماه ابتدای سال ۹۹ بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرد که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۳.۵ برابر بوده است.

شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) بر اساس آخرین گزارشهای افشا شده در سامانه کدال در ۹ ماه ابتدای سال ۹۹، با فروش بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان محصول در شرکتهای تابعه خود رکورد جدیدی را در سال جهش تولید به ثبت رساند.

علیرغم تشدید تحریمهای بین‌المللی و مشکلاتی که در اقتصاد کشور ایجاد شد، میزان فروش کل مجموعه تاپیکو، به نسبت مدت مشابه سال گذشته، ۵۴ درصد رشد داشته است.

این شرکت علاوه بر این با ایفای ۱۲۰ درصدی تعهدات ارزی خود در ۹ ماهه ابتدای سال توانست نقش ویژه‌ای در حل و فصل مشکلات اقتصادی کشور ایفا کند که در همین راستا مورد تقدیر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز قرار گرفت.

در این دوره همچنین حسب اعلام قبلی و برنامه شستا برای عرضه اولیه سهام شرکت‌های تابعه در بازار سرمایه، سهام شرکت صنایع چوب خزرکاسپین در فرابورس عرضه شد و عرضه سهام لطیف نیز به زودی صورت خواهد گرفت.

همچنین در راستای اصلاح ساختار شرکت‌ها، ۵ شرکت زیرمجموعه پرسی ایران گاز، در شرکت اصلی ادغام شدند که به چالاکی، تسهیل فرآیند، کاهش هزینه و افزایش سودآوری این شرکت کمک خواهد کرد.