احتمال بازگشت موج کرونا در صورت سهل انگاری

خورنا_شوشتر؛ معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر با تاکید بر ضرورت هوشیاری مردم ، نسبت به خطر بازگشت روزهای سخت کرونا در اثر سهل انگاری ها هشدار داد.

دکتر نایب فدائی گفت: امید است کاهش آمار ابتلا به کرونا و مرگ و میر در هفته های اخیر موجب عادی پنداری شرایط از سوی شهروندان نشود تا با موج جدید بیماری و بحران مواجه نشویم.

وی تصریح کرد: ویروس کرونا هنوز در جامعه از بین نرفته و در حال چرخش است و اگر اعضای جامعه دچار ساده انگاری و کاهش حساسیت نسبت به رعایت اصول بهداشتی شوند، ممکن است در آینده با موج شدیدتری مواجه شویم.

دکتر فدائی خاطرنشان کرد: همه شهروندان در قطع زنجیره انتقال این ویروس نقش دارند ، برای مقابله با این بیماری، لازم است رعایت توصیه‌های پیشگیرانه را ادامه دهند ، همچنان از ماسک استفاده و از حضور در تجمع‌ها خودداری کنند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر افزود: شیوع گونه جدید ویروس کرونا موسوم به “کرونای انگلیسی” در برخی کشورها ، به منزله زنگ خطر برای جهان می باشد.

امیدواریم با نهادینه شدن فرهنگ خودمراقبتی به ویژه در بحران ها، کمتر شاهد داغدار شدن خانواده ها و کاهش چشمگیر آمار بیماری کووید۱۹ باشیم.

خبرنگار: محسن علیخانی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *