با حضور معاون رئیس جمهور:

خوزستان صاحب نخستین کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری اینترنت اشیا کشور شد

نخستین کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری اینترنت اشیا کشور امروز دوشنبه ۲۲دی ماه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در اهواز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز سرپرست کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری اینترنت اشیا خوزستان در جمع خبرنگاران با بیان این خبر اظهار کرد: پارک های علم و فناری معمولا قراردادهای همکاری با شرکت های معتبر منعقد می کنند که در نهایت منجر به شکل گیری کانون های شکوفایی خلاقیت و نوآوری می شود و افتتاح کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری اینترنت اشیا خوزستان نیز بر این اساس است.

ارسلان قنواتی تصریح کرد: فعالیت این کانون بر این اساس است که باید سمینارها و وبینارهایی را در راستای ارتقا سطح علمی شرکت ها و استارتاپ ها در خوزستان برگزار کند و در این زمینه افراد متخصص و با استعداد را در حوزه های مختلف شناسایی و پرورش دهیم.

وی بیان کرد: اینترنت اشیا یک دانش نو و جدید است و کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری اینترنت اشیا خوزستان به دنبال فرهنگ سازی این تخصص در استان است.

قنواتی یادآوری کرد: اکنون شرکت های بسیاری در زمینه اینترنت اشیا به صورت کاملا حرفه ای فعال هستند و برخی شرکت ها نیز به تازگی بر روی این مبحث کار خود را آغاز کرده اند.

وی تصریح کرد: در کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری اینترنت اشیا خوزستان ابتدا به دنبال آن هستیم تا شرکت های نوپای فعال در حوزه اینترنت اشیا را با مفاهیم اصلی این بخش آشنا کنیم و در مراحل بعدی نیز این شرکت ها را به سمت فعالیت تخصصی در حوزه اینترنت اشیا ببریم.

قنواتی خاطر نشان کرد: همچنین با برگزاری ایتاپ ها و جشنواره ها به دنبال آن هستیم تا افراد، شرکت ها و بخش های توانمند این حوزه را در کنار یکدیگر جمع کنیم و با جذب آن ها زمینه ساز ایجاد اشتغال، تولید ثروت و… شویم.

وی بیان کرد: این کانون به گروه ها، کسب و کار ها و شرکت های نوپا فضای رشد می دهد و می تواند زمینه ساز ترقی و رشد کسب و کار آن ها باشد.

قنواتی ادامه داد: همچنین در کانون شکوفایی، خلاقیت و نوآوری اینترنت اشیا خوزستان به تیم های تازه کار مشاوره هایی ارایه و نیروی کار متخصص در زمینه برنامه نویسی و دیگر حوزه ها در اختیار این شرکت ها قرار داده می شود. هنچنین در حد توان کانون به این شرکت ها در صورت نیاز تسهیلاتی نیز تعلق خواهد گرفتتا بتوانند کسب و کار خود را توسعه دهند.

سرپرست کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری اینترنت اشیا خوزستان در پایان گفت: در صورتی شرکت ها و تیم های فعال در این کانون به استانداردهای مورد نظر برسند، به پارک علم و فناوری معرفی می شوند تا بتوانند فعالیت خود را در محیط جدید و به صورت حرفه ای تر دنبال کنند. این شرکت ها از معافیت های مالیاتی و از تخفیف های بیمه ای نیز برخوردار می شوند.