افزایش سگ‌های خیابان گرد در شوشتر و نیاز سرعت بخشی روند ساماندهی آنها

شوشتر_خورنا: افزایش جمعیت سگ‌های خیابان گرد در کوچه پس کوچه‌های شوشتر علاوه بر ترس و نگرانی شهروندان، تهدیدی جدی برای بهداشت و سلامت مردم شوشتر تبدیل شده‌اند.

جولان سگ‌های خیابان گرد در خیابان‌ها و معابر شوشتر این روزها در حالی به رویدادی عادی در این شهر تبدیل شده است که روند کُند ساماندهی آنها از سوی دستگاه های متولی تاکنون مطالبه مردم این شهر را محقق نکرده است.

از سویی انتقال بیماری‌هایی همچون هاری، کیست، سالک و توکسوکارا از مهم‌ترین دلایلی است که مجموعه سلامت را نگران افزایش بی‌رویه تعداد سگ‌های خیابان گرد و بلاصاحب در شوشتر کرده است.

شهروندان شوشتری با ابراز نگرانی‌ از جولان سگ‌های خیابان گرد در خیابان‌ها و محلات شهری از مسوولان به ویژه شهرداری، مرکز بهداشت انتظار دارند تا نسبت به ساماندهی و جمع آوری این حیوانات از سطح معابر و خیابان های شهر همت کنند.

هیچ کس موافق کشتن حیوانات از جمله سگ‌ها نیست اما با توجه به زیاد شدن تعداد سگ‌های خیابان گرد که احتمال بیمار بودن آنها وجود دارد و بعضا به مردم نیز حمله‌ور می‌شوند از مسوولان تقاضا داریم یکی از کارهای مهم خود را به جمع‌آوری این حیوانات اختصاص دهند.

بارها ویدیوهایی در فضای مجازی از جولان سگ‌های خیابان گرد منتشر می‌شود این تاسف آور است که در محیط شهری شاهد همچون رویدادهایی باشیم.

ضمن اینکه  سگ‌ها به صورت گله‌ای در مناطق مختلف شوشتر  تردد می‌کنند باید حقوق انسان‌ها به‌مراتب از حقوق حیوانات بالاتر باشد و اتلاف سگ‌های خیابان گرد اولویت اول برای حل این معضل است لذا از مسئولین شهرستان شوشتر تقاضا داریم به این موضوع ورود کرده و نتیجه را به مردم گزارش دهند.

خبرنگار: محسن علیخانی