مدیرکل بنادرو دریانوردی استان خوزستان عملکرد نه ماهه بندر امام خمینی(ره) تشریح کرد؛

رشد تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بندر امام خمینی(ره)

تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) در نه ماهه سال جاری از 27 میلیون و 600 هزار تن گذشت.

خورنا| هدایت اله ترحم: به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) ضمن اعلام خبر بیان داشت: در نه ماهه سال جاری نزدیک به ۱۴ میلیون تن کالا تخلیه و بیش از ۵ میلیون تن نیز در این مجتمع بندری بارگیری شده‌ است.

دریس در ادامه با اشاره به بارگیری ۶ میلیون و ۸۳۷ هزار تن کالای نفتی در بازه زمانی یاد شده گفت: بیش از ۱۸ میلیون تن کالای غیرنفتی در پایانه‌های متعدد و با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت این مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شده است.

وی همچنین میزان تخلیه و بارگیری محمولات کانتینری را بیش از ۹۲ هزارTEU معادل ۸۹۵ هزار تن عنوان کرد که رشدی ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارد.

یادآور می‌شود همجواری این مجتمع بندری با صنایع بزرگ پتروشیمی و ایجاد کرویدور مشترک با هدف تسریع انتقال کالا از صنایع موجب شده است که زمینه‌ی مساعدی برای رشد بارگیری محصولات پتروشیمی و هم افزایی بندر و صنایع تولیدی فراهم آید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *