با آغاز عملیات لایروبی کانال دسترسی ضروری انجام می شود:

کشتی‌های پهن پیکر وارد خورموسی می‌شوند

به دنبال آغاز عملیات اجرایی پروژه بزرگ لایروبی آبراه خور موسی با اعتباری بالغ بر 4000 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی، تردد شناورهای پهن پیکر با آبخور بالای سیزده و نیم متر با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

خورنا| هدایت اله ترحم: به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به آغاز عملیات لایروبی کانال دسترسی آبراه خورموسی بیان داشت: با انجام ۵/۳ میلیون‌ متر مکعب لایروبی در مسیر ۲۶ کیلومتری این آبراه که همراه با عملیات هیدروگرافی مولتی‌بیم(آب‌نگاری چند پرتویی) است، عمق این کانال از ۹ به ۵/۱۳ متر نسبت به تراز CD (عمق مرجع) افزایش خواهد یافت.

دریس در خصوص مزایای حاصل از انجام لایروبی در این آبراه که مجتمع بندری امام خمینی(ره) را به خلیج فارس و آب‌های آزاد بین المللی متصل می‌کند، اظهار داشت: با تکمیل این پروژه بزرگ، عمق لازم در رسوبات سخت و نرم کانال خورموسی به ۵/۱۳ متر و عرض مسیر نیز به ۳۰۰ متر می‌رسد.

وی همچنین کاهش مدت زمان تردد عملیات دریایی و افزایش توان برنامه‌ریزی را از دیگر مزیت‌هایی عنوان کرد که پس از انجام لایروبی این کانال به دست خواهد آمد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: پس از اتمام لایروبی مسیر کانال دسترسی آبراه خورموسی، علاوه تعمیق آن، مدت زمان انتظار کشتی‌ها و در نتیجه ضریب اشغال اسکله‌ها کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی(ره) پذیرای تعداد شناورهای بیشتری خواهد بود.
یادآور می‌شود عملیات لایروبی کانال دسترسی خورموسی در آیینی با حضور وزیر راه و شهرسازی دهم دی ماه سال جاری با اتکا بر توان و تخصص داخلی آغاز شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *