بحران انسولین و مدیریت فشل بهداشت و درمان بهبهان

 

خبرگزاری خورنا

احسان آذریان

در چند هفته اخیر در بهبهان کمبود انسولین بار دیگر زنگ خطر را برای بیماران دیابتی به صدا در آورد.

بیماران دیابتی که به دلیل عدم دسترسی به انسولین در معرض عوارض خطرناکی همچون سکته قلبی و مغزی و حتی مرگ قرار گرفته اند.

در شرایط فعلی که از یک سو وضعیت نامطلوب معیشتی و افزایش آسیب های اجتماعی و از سوی دیگر شیوع ویروس کرونا آرامش و امنیت خاطر را از مردم شهرستان بهبهان سلب کرده است اکنون کمبود انسولین و تهدید جان و سلامتی شمار زیادی از مردم این شهرستان فشار روحی روانی مضاعفی را برای شهروندان بهبهانی به همراه داشته است.

گرچه بواسطه برخورداری شهرستان بهبهان از دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی انتظار مدیریتی کارامدتر و تلاشی مثمر ثمر تر برای جلوگیری از شکل گیری و گسترش بحران کمبود انسولین در این شهرستان می رفت اما تداوم و تشدید این شرایط در چند روز اخیر سبب شکل گیری موجی گسترده از نارضایتی و اعتراضات مردمی در فضای مجازی و حقیقی شده است که در عین ناباوری حتی یک مسئول مربوطه به خصوص از حوزه بهداشت و درمان شهرستان به صورت رسمی پاسخگوی مطالبات و نگرانی های مردمی در این رابطه نبوده اند.

سکوت بی شرمانه مسئولین این دانشکده در برابر نگرانی های مردم و بیماران سرگردان مهر تاییدی بر مدیریت فشل و ناکارامد حاکم بر دانشکده علوم پزشکی بهبهان است.

مدیریت فشلی که در سایه آن معاون درمان دانشکده یعنی دکتر خواجه پور در شرایط حساس فعلی که سلامتی و جان شهروندان بهبهان در معرض خطر قرار گرفته است و حضور فعالانه و موثر وی در بهبهان و همچنین سرکشی به حوزه تحت پوشش خود برای بررسی و پیگیری کمبودات و رفع نارضایتی مردم ضروری قلمداد می شود چندین روز از ماه را صرف طبابت و درامدزایی در مراکز درمانی کرده و عملا مدیریت بخش درمان را به حال خود رها کرده است .

یا در اقدام قابل تامل دیگری در سایه این مدیریت فشل معاونت مهم توسعه مدیریت و منابع به آقای کمال خوبانی بدون هیج گونه تجربه و سابقه مدیریت ستادی می رسد که سبب نگرانی و اعتراض خاموش تعداد زیادی از کادر درمان و نیروهای ستادی این دانشکده شده است نگرانی که می تواند افت کیفیت خدمات ارائه شده درمانی را سبب شود.

اما نکته مهمی که بایستی مورد توجه مسئولین بویژه مسئولین استانی قرار گیرد آن است که تداوم حاکمیت این مدیریت فشل در دانشکده علوم پزشکی بهبهان که امروز نقش موثری در افزایش نگرانی های ناشی از بحران کمبود انسولین در بهبهان داشته است بدون شک می تواند در آینده ای نزدیک با هدر دادن زحمات کادر گمنام درمان و قربانی کردن رضایت عمومی خود به تهدید بزرگی علیه بهداشت و سلامت تمام شهروندان تبدیل شود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس سلام.انصاف رو در قلم زدن رعایت کنید.من از پرسنل شهیدزاده ام. پاک ترین و پیگیرترین و خاکی ترین مدیری که تا الان در معاونت توسعه دیده ایم. تلاش شبانه روزی و پرداخت مطالبات معوق ۰ سلامت نفس و صداقت و پاکی ۰ صلابت و مدیر عملیاتی و میدانی . خدا حفظشون کنه
  • ناصر خدا آقای خوبانی رو حفظ کنه که در طول این مدت به اندازه دو سال کارها رو پیش برد. پاک دست و پاک دست