به میزبانی بانک تجارت انجام شد

تقدیر از کارمندان نمونه پتروشیمی امیرکبیر/ مدیرعامل بانک تجارت: ۵۹ درصد تعاملات صنعت پتروشیمی بر عهده بانک تجارت است

آیین تقدیر از کارمندان نمونه شرکت های صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر به میزبانی بانک تجارت برگزار شد و از کارمندان نمونه پتروشیمی امیرکبیر ،آقایان علیرضا نوبختی، عبدالمهدی افضلی ، حسین خدایی و علیرضا اسکندری با حضور عبدالکریم پهلوانی؛ مدیرعامل این شرکت تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری خورنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی امیرکبیر ؛در این مراسم که همزمان با روز صنعت پتروشیمی برگزار شده بود؛ رضا دولت آبادی مدیرعامل بانک تجارت با تاکید بر نقش مهم صنعت پتروشیمی در روند توسعه اقتصادی و صنعتی کشور از آمادگی این بانک برای گسترش همکاری‌ها خبر داد.

رضا دولت‌آبادی با اشاره به فعالیت های شرکت های پتروشیمی خاطرنشان کرد: شرکت پتروشیمی امیرکبیریکی از بزرگترین تولید کننده پلی اتیلن کشور است که محصولات آن همواره مورد استقبال بازارهای داخلی و خارجی بوده است.

دولت‌آبادی در این نشست همکاری‌های گسترده ی بانک تجارت با صنایع پتروشیمی کشور را موثر دانسته و افزود: مجموعه ی وزارت نفت و البته صنعت پتروشیمی از جمله مشتریان اصلی بانک تجارت به شمار می‌آیند و این بانک در چند دهه اخیر همواره خدمات ویژه‌ای را به پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی ارائه کرده است.

مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به عملکرد موثر و اقدامات حاصل از سی‌ویکمین نشست مدیران مجتمع‌های تولیدی صنعت پتروشیمی که در سال گذشته برگزار شده بود افزود : یک میلیارد یورودر حوزه صدور ضمانت نامه خارجی ، ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ریالی ، ۱۴میلیارد یورو خرید ازر و واریز به حساب های تراست ،۷ میلیارد یوروپذیرش و عاملیت فاینانس سبب شده که امروز ۵۹درصد از تعاملات بازار صنعت پتروشیمی به تنهایی به بانک تجارت اختصاص یابد .

در پایان مدیرعامل بانک تجارت یادآور شد: بانک تجارت با وجود تحریم‌های موجود در تلاش است از حداکثر ظرفیت و پتانسیل حرفه‌ای خود برای رفع نیاز شرکت‌‎های پتروشیمی استفاده کرده و نقش مهمی را در توسعه ی پایدار این صنعت استراتژیک ایفا کند.

در ابتدای این نشست شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن تبریک فرارسیدن روز صنعت پتروشیمی با اشاره به ظرفیت۳۶ میلیون تنی و سرمایه گذاری بیش از ۲۰ میلیون دلاری در منطقه و اهمیت حضور بانک ها در پیشرفت صنعت باتقدیر از بانک تجارت گفت: بانک تجارت به عنوان یک پشتیبان بزرگ برای صنعت بوده است .

مدیرعامل سازمان منطقه ی ویژه با اشاره به دستیابی ظرفیت ۱۰۰ میلیون تنی تا پایان سال آتی اظهار داشت : ۳۰ طرح در دست اجرا و۲۷ طرح مورد مطالعه قرارگرفته است.