خاتمی در پاسخ به بهبود شرایط سیاسی: امروز که هوا خوب است

خورنا: خاتمی در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم حسن حبیبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه “این نوع نگاه به سیاست، چیزی است که امروز ما در جامعه به آن نیاز داریم”، ابراز عقیده کرد: در جامعه‌ای که همه چیز سیاسی شده و سیاست نیز در خدمت قدرت است، حاصل جز خشونت نخواهد بود و البته در تمام دنیا اینگونه است.

وی افزود: دکتر حسن حبیبی از اصحاب دانش،‌ متدین و خوش‌فکر بود و در عین حال احساس مسئولیت داشت و از این زاویه به مسائل نگاه می‌کرد. ایشان انسانی بسیار متواضع بودند و هرگز ما احساس نکردیم برای شغل و منسبی تلاش کنند؛ حتی بسیار از مواقع پایین‌تر از شخصیت خود برخی از مسئولیت‌ها را می‌پذیرفتند.

خاتمی خاطرنشان کرد: دکتر حبیبی اولین کسی بود که با چهره صمیمی و در عین حال قاطع، مبتنی بر ارزش‌ها و بر محور منافع مردم تصویری از جمهوری اسلامی ترسیم می‌کرد. من امروز را روز سختی برای اصحاب فرهنگ، دانش و دلبستگان به انقلاب می‌دانم و امیدوارم خدا فقدان ایشان را جبران کند.

وی که چند لحظه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت‌وگو داشت، پس از جدا شدن از وی در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران، درباره برخی خبرنگاران بازداشت شده در روزهای اخیر گفت: من به آقای حسینی – وزیر ارشاد – گفتم و ایشان هم گفتند پیگیری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، خاتمی در پاسخ به اینکه “آیا شرایط سیاسی رو به بهبود خواهد بود یا نه؟” گفت: امروز که هوا خوب است.