امام جمعه آبادان: در قبال اجحاف به جوانان آبادانی کوتاه نمی‌آیم

خورنا: امام جمعه آبادان گفت: اگر در حق جوانان آبادان اجحاف شد و نیروی کار غیر بومی وارد شود کوتاه نخواهم آمد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌السلام علی ابراهیمی‌پور در نماز جمعه آدینه این هفته شهرستان آبادان که در مصلای بزرگ ثامن‌الائمه برگزار شد، با اشاره به مشکل اشتغال در منطقه اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که در سفر روز گذشته رئیس جمهور به آبادان از سوی مسئولان شهری و امام جمعه مطرح شد، بیکاری جوانان به خصوص جوانان تحصیلکرده در شهرستان بود.

وی ادامه داد: بیکاری یکی از معضلات مهم است که در صورت پایداری و برطرف نشدن این مشکل ناهنجاری‌های اجتماعی، چالش‌ها و بحران‌های‌ زیادی را با خود به جامعه وارد می‌کند.

خطیب جمعه آبادان ادامه داد: امام جمعه منطقه در کنار دیگر مسئولان اجرایی شهرستان با همتی مضاعف  امور را هرچه بیشتر از گذشته مدیریت خواهد کرد و مشکل بیکاری را در منطقه آبادان برطرف می‌کند.

وی در همین خصوص گفت: من به عنوان امام جمعه آبادان اگر مشاهده کنم در حق جوانان منطقه اجحاف شود کوتاه نمی‌آیم و با همه توان و نیرو برای حل این مشکلات تلاش می‌کنم.

*مسئولان حق ندارند نیروی غیربومی وارد آبادان کنند

ابراهیمی‌پور در ادامه با اشاره به استفاده از نیروهای بومی بیان کرد: هیچ کسی اجازه ندارد نیروهای غیر بومی را وارد آبادان کند و باید از جوانان این منطقه برای مشاغل مختلف استفاده شود.

وی افزود: راه‌اندازی فاز سه پالایشگاه آبادان نزدیک به ۲ تا ۳ هزار شغل جدید در منطقه ایجاد کرد که یکی از مهمترین فرصت‌های شغلی را برای جوانان این شهر مهیا می‌کند.

*از شهرداری و طرح‌های عمرانی حمایت می‌کنیم

امام جمعه شهرستان آبادان در ادامه خطبه‌های این هفته با اشاره به سفر روز گذشته رئیس جمهور به شهرستان آبادان و اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری عنوان کرد: مسئولان شهرستان در سفر روز گذشته رئیس جمهور با اقتدار اعتباری ۲۰ میلیاردی را برای شهرداری آبادان رقم زدند.

وی افزود: از شهرداری و دیگر طرح‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی در منطقه، با توجه به اعتبار فوق حمایت کرد و این مهم باید از سوی شهرداری برای عمران و آبادانی هرچه بیشتر مناطق محروم استفاده شود.

ابراهیمی‌پور ادامه داد: این اعتبار باید در شهرسازی و آبادانی منطقه تحول جدی را ایجاد کرد و برای توسعه طرح‌های عمرانی و برطرف کردن چالش‌های شهری استفاده شود.

*مسئولان شهری خدمات نظام را به گوش مردم برسانند

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای این پیروزی برای ملت ایران گفت: امام(ره) با ایجاد یک تحول درونی در بین مردم ایران، انقلاب اسلامی را در کشور رقم زد.

خطیب نماز جمعه شهرستان آبادان ادامه داد: بیداری ملت ایران به رهبری امام راحل یک بیداری عمومی را در جهان ایجاد کرد و امروزه با برافراشته شدن عکس شهدای هسته‌ای کشور در کنار کاخ سفید، اسلام بیش از گذشته به آمریکا نزدیک شده است.

وی افزود: ایجاد نهادهای مردمی، ساخت و توسعه زیربناهای کشور، زمین زدن هیبت آمریکا در بین جهانیان، ارتقای روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در بین ملت ایران، بهبود خدمات درمانی و بهداشتی از جمله دستاوردهای انقلاب در ایران اسلامی است.

ابراهیمی‌پور با اشاره به مسئولان بیان کرد: مسئولان باید هرچه بیشتر این خدمات نظام را به گوش مردم رسانده و با استفاده از تریبون‌های مختلف در راستای ارائه کارکردهای عمرانی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نظام گام بردارند.

*پیوند قلبی خود را با پیامبر تقویت کنید

وی در ادامه خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته آبادان با اشاره به قسمتی از سخنان مقام معظم رهبری عنوان کرد: همه افراد جامعه باید پیوند قلبی خود را با پیامبر نور و رحمت تقویت کنند.

امام جمعه شهرستان آبادان افزود: امروز دنیای اسلام با توطئه‌های زیادی روبرو است؛ توطئه‌هایی که نه تنها شیعه بلکه کل دنیای اسلام را تهدید می‌کند.

وی در پایان گفت: در زمینی که دشمن در هر حرکتی انواع توطئه‌ها را برای مسلمانان مهیا می‌کند تنها در زیر پرچم اتحاد و تبعیت از اسلام می‌توان با دشمنان مبارزه کرد و هرچه بیشتر آنان را به سوی شکست سوق داد.