آغاز رزمایش سه روزه فتح ۹۱ سپاه در آبادان و ماهشهر

خورنا: رزمایش منطقه‌ای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام فتح ۹۱ از امروز با هدف اجرای طرح‌های عملیاتی و دفاعی نیروی دریایی و دفاع بر اساس جنگ ناهم‌تراز و متناسب با زمان بحران و به انگیزه هماهنگی بین یگان‌های عمل کننده در محورهای عملیاتی پشتیبانی و همچنین انتقال تجارب نسل جبهه و جنگ به نیروهای جدیدالورود به مدت سه روز در منطقه سوم دریایی سپاه در خلیج‌فارس آغاز شد.

مقابله با دشمن فرضی و اجرای تاکتیک‌های دریایی توسط شناورهای تندرو جهت انهدام اهداف فرضی و محاصره نیروهای دشمن متجاوز به آب‌های سرزمینی در منطقه عمومی آبادان، ماهشهر و بندر امام حسن(ع) در حال برگزاری است.

دریادار دوم پاسدار بختیاروند، فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه ضمن برشمردن ابعاد منطقه‌ای این رزمایش اظهار کرد: این تمرین تاکتیکی بنا به روش جاری ندسا در قالب نیروهای آبی و نارنجی در دو بخش شرقی و غربی محدوده شمالی خلیج فارس پیگیری می‌شود.

فرمانده قرارگاه امام حسین(ع) ندسا با توجه به توانمندی نظامی کشور گفت: سپاه پس از جنگ، بر اساس دفاعی همه‌جانبه که در آن فرض بر یک جنگ بزرگ با یک ائتلاف جهانی به رهبری قدرت‌های فرامنطقه‌ای خود را تقویت نموده و مبنای طرح‌های دفاعی خود را بر اساس بدبینانه‌ترین و خطرناک‌ترین احتمالات ممکن طرح‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: اجرای عملیات آفندی و پدافندی به شیوه ناهم‌تراز دریایی با بکارگیری یگان‌های موشکی شناوری و تفنگداری به منظور تامین خطوط مواصلاتی و پدافندی از جزایر و آبهای سرزمینی با بهره‌گیری از گشت‌های دریایی عملیات تفنگداری و پدافند هوایی نقطه‌ای از مقرها و تیم‌های خوداتکا در جهت آمادگی رزمی از گفتمان جمهوری اسلامی ایران، از دیگر سریال‌های عملیاتی تمرین منطقه‌ای فتح ۹۱ است.