مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر: وضعیت کرونایی بندرماهشهر زرد است/ کیفیت آب بندرماهشهر، یک بیماری مزمن و قدیمی است

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر گفت: وضعیت بندرماهشهر از نظر شیوع ویروس کرونا، زرد است و از زمان شیوع این ویروس منحوس تاکنون، یکی از بهترین شهرهای استان بوده است.

دکتر محمد شنبدی، ظهر امروز ۲۲ آذرماه در گفتگوی با خبرنگار خوذنا در خصوص وضعیت کرونا در بندرماهشهر اظهار داشت: در ۲۰ روز گذشته، منحنی کرونا در بندرماهشهر رو به پایین است و با ۵۰ درصد کاهش ابتلا مواجه بودیم. در حال حاضر در سطح شهرستان ۲۵ بیمار بستری کرونایی داریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر ادامه داد: با توجه به کاهش مبتلایان و به دستور رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، وضعیت بیمارستان امام موسی کاظم (ع) بندرماهشهر سفید اعلام شد و در حال حاضر بیمار بستری کرونایی ندارد. بیماران کرونایی در دو بیمارستان حاجیه نرگس معرفی و بیمارستان نفت بستری هستند.

شنبدی اضافه کرد: در حال حاضر ۴ تخت ICU در بیمارستان حاجیه نرگس معرفی و ۶ تخت ICU در بیمارستان نفت برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

شنبدی ضمن درخواست از شهروندان برای رعایت پروتکل بهداشتی افزود: وضعیت بندرماهشهر از نظر شیوع ویروس کرونا، زرد است و از زمان شیوع این ویروس منحوس تاکنون، یکی از بهترین شهرهای استان بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر در خصوص وضعیت آب شهرستان گفت: معمولا پس از آبگرفتگی و سیل، احتمال بازگشت فاضلاب و آمیخته شدن آن با آب آشامیدنی وجود دارد که در همان ابتدا دستور العملی ویژه برای مسئولین آبفا بندرماهشهر، چمران و بندرامام جهت کنترل ویژه آب آشامیدنی تهیه و ارسال کردیم.

وی ادامه داد: در یک هفته ای که وضع بحرانی بود، در برخی از نقاط بندرامام با کاهش کیفیت کلرزنی مواجه شدیم. به همین دلیل دستور دادیم بین مردم بندرامام آب معدنی توزیع شد و حدود ۶۰۰۰ بسته آب بین مردم بندرامام توزیع شد.

شنبدی ادامه داد: پس از گذشت دو هفته از وضعیت بحرانی، تاکنون گزارشی از مسمومیت یا اپیدمی حاصل از آلودگی آب در شهر بندرامام گزارش نشده است و آب آشامیدنی بندرامام به حالت عادی و مطلوب بازگشته است.

شنبدی در خصوص کیفیت آب بندرماهشهر اظهار کرد: کیفیت آب بندرماهشهر و شهر چمران هم در حالت عادی قرار گرفته است ولی بیماری کیفیت بد آب بندرماهشهر، یک بیماری مزمن و قدیمی است. کیفیت آب بندرماهشهر مدت زیادی است که مطلوب نیست و این موضوع به مسئولین استانی و شهرستانی اعلام شده است.

مدیر شبکه بهداشت بندرماهشهر تصریح کرد: ساختار آب رسانی بندرماهشهر قدیمی است و تجهیزات آن آنچنان مدرن نیست که کدورت آب دریافتی از رودخانه را کاهش دهد و هر چه کدورت بالا باشد، آلودگی هم بیشتر می شود. ضمن آنکه وقتی کدورت آب زیاد باشد کلر زدن به آن بی فایده است؛ زیرا کلر در کدورت بالا در آب نفوذ نمی کند و آلودگی آب بیشتر می شود.

شنبدی تاکید کرد: قطعی آب و یا کاهش فشار، یکی از پارامتر های آلودگی آب است. هر چه قطع شدن آب بیشتر باشد، آلودگی آب نیز بیشتر است.

شنبدی در پاسخ به این سوال که چرا در روز های تعطیل، مطب ها و بیمارستان ها خدمات سونوگرافی ارائه نمی دهند، گفت: سونوگرافی بخش خصوصی در روز های تعطیل، تعطیل است اما طبق قانون در بیمارستان ها باید خدمات سونوگرافی به صورت شبانه روزی خدمات ارائه کنند. در حال حاضر، بیمارستان حاجیه نرگس معرفی به صورت شبانه روزی خدمات سونوگرافی را به شهروندان ارائه می دهد.

وی افزود: به بیمارستان نفت و تامین هم اخطار داده ایم که با متخصص سونولوژیست و رادیولوژیست قرارداد انعقاد کنند.