معاون عمرانی فرماندار دشت‌آزادگان تاکید کرد:

لزوم تهیه مستند از جنگل گردشگری ام‌الدبس

معاون عمرانی فرماندار دشت‌آزادگان در بازدید از جنگل گردشگری ام‌الدبس، بر لزوم تهیه مستند از این جنگل در راستای آشناسازی مردم با طبیعت بکر این شهرستان تأکید کرد.

به گزارش خورنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان روز پنج‌شنبه ۲۰ آذرماه ۹۹، سعید عوده‌زاده معاون عمرانی فرماندار دشت‌آزادگان به همراه علی عبیاوی رئیس اداره میراث فرهنگی این شهرستان، احمد یوسف‌نهاد باستان‌شناس اداره و نیز علی آگهی کارشناس محیط زیست از محوطه‌‌های تاریخی ابوصخیر و جنگل گردشگری ام‌الدبس بازدید کردند.

در این بازدید، علی عبیاوی طی سخنانی با تبیین اهمیت محافظت و پاسداری از تاریخ کشور، ملت فاقد تاریخ را فاقد هویت دانست و در پی آن نیز یوسف نهاد نیز درباره وسعت، تاریخ و اهمیت محوطه ابوصخیر توضیحاتی ارائه کرد و بر لزوم ثبت ملی این محوطه و تأسیس پایگاه ملی برای حفاظت مواریث فرهنگی شهرستان تأکید کرد که معاون فرماندار حمایت همه‌جانبه خود را از این طرح اعلام کرد.

در ادامه از سوی عوده‌زاده معاون فرماندار و عبیاوی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان، بازدیدی نیز از جنگل گردشگری ام‌الدبس به عمل آمد که طی آن معاون فرماندار بر لزوم تهیه مستند درباره این جنگل گردشگری به منظور آشنا کردن مردم با طبیعت بکر و زیبا تأکید کرد که در همین خصوص وی در تماسی با غلام شجاعی سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان درباره اهمیت تهیه زیرساخت‌های لازم بحث و تبادل نظر کرد و مقرر شد جلسه‌ای با دعوت از مسئولان استانی و شهرستان در این خصوص برگزار شود.

گفتنی است جنگل ام‌الدبس با ۵۰ هزار هکتار وسعت در قسمت غربی خوزستان و در شهر بستان از توابع شهرستان دشت‌آزادگان قرار دارد. این جنگل یکی از زیباترین جنگل‌های ایران به شمار می‌رود که جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. تپه‌های شنی و جنگلی ام‌الدبس، حدفاصل مزارع کشاورزی شمال رودخانه کرخه بستان و جنوب کوه‌های میشداغ واقع شده و از شرق به تپه‌ماهور‌های چذابه منتهی می‌شود.