فعالیت تالارهای پذیرایی دزفول ازسرگرفته شد

رضا پورآیین روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: با توجه به اینکه تالارهای پذیرایی جزو گروه‌بندی سطح سه مشاغل تقسیم بندی شده‌اند و این گروه در وضعیت زرد مجاز به فعالیت هستند لذا رعایت پروتکل‌های بهداشتی  هنگام فعالیت تالارهای پذیرایی الزامی است.

وی افزود: سرو غذا در تالارهای پذیرایی در شرایط زرد به صورت بیرون‌بر مجاز است و با توجه به تغییرات هفتگی رنگ‌بندی شهرستان‌ها رزرو سالن برای زمان بیش از یک هفته ریسک احتمالی ناخوشایند به همراه دارد.

رئیس مرکز بهداشت دزفول کاهش ظرفیت پذیرش در رستوران و سایر مراکز مشابه مانند تالارها را از دیگر شرایط فعالیت آنها اعلام کرد و گفت: به منظور کاهش تراکم جمعیت در وضعیت زرد، ظرفیت مجاز برای مجالس و جلسات حداکثر ۳۰ نفر است.

وی افزود: اگر میهمانان تالار پذیرایی کمتر از ۳۰ نفر باشند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی سرو غذا بلامانع است ولی در صورتی که تعداد مدعوین بالای ۳۰ نفر باشد سرو غذا بیرون از فضای بسته خواهد بود.
پورآیین با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی بیان کرد: باید با قراردادن مبلمان و صندلی میهمان فاصله افراد حداکثر یک متر باشد.

وی استفاده از ماسک برای همه مدعوین و کلیه شاغلان و تعویض به موقع آن، استفاده از دستکش برای همه مشاغل و پوشیدن روپوش کار و کلاه را ضروری خواند و افزود: شستشوی مستمر و دائمی دست شاغلان و ضدعفونی دست‌ها با محلول‌های بر پایه الکل، استفاده نیروی خدماتی از لباس حفاظتی، ماسک، چکمه و دستکش هنگام نظافت و گندزدایی مستمر سطوح مطابق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شرایط بازگشایی تالارهای پذیرایی می‌باشند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: انجام به موقع معاینات دوره‌ای کارگران و اخذ کارت تندرستی، تهویه مناسب کلیه قسمت‌ها، جمع‌آوری و دفع به موقع پسماند، اخذ کد QR برای هر واحد صنفی از دیگر شرایط فعالیت تالارهای پذیرایی دزفول هستند.

وی افزود: فعالیت سایر رستوران‌ها و سفره خانه‌ها تا اطلاع بعدی صرفا به صورت بیرون‌بر خواهد بود.

شهرستان دزفول از روز شنبه هفته جاری از نظر شرایط کرونا در وضعیت زرد قرار گرفته است.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *