وضعیت کرونا در شوشتر از نارنجی به زرد تغییر کرد

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر از تبدیل وضعیت کرونا در شهرستان از رنگ نارنجی به زرد ، در پی افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و اعمال محدودیت ها خبر داد.

دکتر مجتبی کلانتر گفت : با اعمال محدودیت‌ها و همکاری همشهریان عزیز، وضعیت روند ابتلا به بیماری کووید – ۱۹ در حوزه این دانشکده نزولی شده و تعداد بیماران بدحال نیز کاهش یافت . این موضوع موجب شد که در رنگ بندی جدید اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ، وضعیت شهرستان از نارنجی به زرد تغییر کند.

وی افزود: ثابت شده که رابطه مستقیمی بین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و میزان ابتلا به بیماری وجود دارد؛ هر زمان محدودیت‌های بیشتری اعمال شده و مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند ، روند ابتلا به بیماری نیز کاهش یافته اما هر زمان که مردم احساس کرده‌اند کرونا در حال رفتن است، دو هفته بعد موارد بیماری و سه هفته پس از آن تعداد مرگ و میر افزایش یافته است.

دکتر کلانتر خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین تحقیقات ، ۷۳ درصد از مبتلایان جدید کرونا در شوشتر ، به دلیل ارتباطات خانوادگی دچار این بیماری شده اند این موضوع بیانگر اهمیت خودداری از دورهمی های فامیلی و شب نشینی هاست که با توجه به در پیش بودن شب یلدا و احتمال برگزاری مراسمات سنتی ، باید مورد توجه همشهریان عزیز قرار گیرد.

 

خبرنگار: محسن علیخانی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *