مدیرعامل آبفا خوزستان: خواهان شفافیت در خصوص جذب اعتبارات بانک جهانی هستیم

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان گفت: در خصوص جذب اعتبار در سنوات گذشته از بانک جهانی، خود ما در ردیف اول شاکیان و منتقدین هستیم و در این رابطه خواهان شفافیت و روشنگری می‌باشیم.

به گزارش خورنا صادق حقیقی پور امروز دوشنبه ۱۷ آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: دستور ریاست محترم قوه قضائیه و حضور رئیس سازمان بازرسی کشور برای پیگیری مشکلات به وجود آمده در اثر بارندگی‌های اخیر را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این اقدام، موجب رفع محنت مردم استان و اهواز بشود.
 
وی یادآور شد: مجموعه‌ی خدماتی آب و فاضلاب در تمام شهرهای خوزستان، با پرهیز از به حاشیه راندن خدمت به مردم، وظیفه ی خود را به نیکی دنبال می‌کند و تابع هر تصمیم قانونی است و شفافیت و تبعیت از قانون را رمز موفقیت در هر سیستمی می‌داند. 

مدیرعامل آبفا خوزستان اظهار کرد: در خصوص جذب اعتبار از بانک جهانی در سنوات گذشته، خود ما در ردیف اول شاکیان و منتقدین هستیم و خواهان شفافیت و روشنگری در این رابطه می‌باشیم

حقیقی ‌پور ادامه داد: همچنین در خصوص جذب اعتبارات مصوب در یکی دو سال اخیر نیز از هر گونه تحقیق و تفحص و نظارت بر میزان دریافت و شیوه ی مصرف، نه تنها استقبال می‌کنیم که آن را اقدامی در راستای کمک و تسریع در جذب و تحقق و مصرف این اعتبارات می‌دانیم.

وی با بیان اینکه شهرستان اهواز امروزه به لطف پیگیری های مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان کشوری و استان، تبدیل به کارگاه دائمی آب و فاضلاب شده و روند ترمیم و بهسازی و توسعه این شبکه بدون توقف ادامه دارد اظهار کرد: سیستم دفع فاضلاب اهواز فرسوده است و سعی همه ما این است که این شبکه در یک افق چند ساله به وضعیت مطلوبی برسد.

مدیرعامل آبفا خوزستان وظیفه دفع آب‌های سطحی را برعهده شهرداری دانست و عنوان کرد: اگر چه شبکه دفع فاضلاب اهواز برای دفع و جمع آوری آبهای سطحی تعبیه نشده و تنها مختص دفع فاضلاب خانگی است ولی شرکت آب و فاضلاب با همه امکانات ماشینی و انسانی مشغول یاری رساندن به نیروهای شهرداری در این رابطه است.

حقیقی پور افزود: البته شهرداری و شورای شهر اهواز امسال بر خلاف سال های پیش، توجه بیشتری به بحث مشکل آبهای سطحی داشتند و امیدواریم تا ایجاد یک شبکه مستقل جمع آوری آب سطحی به این رویه ادامه دهند.

مدیرعامل آبفا خوزستان در پایان گفت: مجموعه شرکت آب و فاضلاب اهواز با وجود صراحت قانون در خصوص مسوولیت نهاد مشخص و معلوم در رابطه با جمع آوری و هدایت و تاسیس سیستم جمع آوری آبهای سطحی، در تمام مدت بارندگی‌های اخیر و پس از آن در حال خدمت به مردم استان و به ویژه اهواز و سایر نقاط آبگرفته استان بوده است چون خدمت به مردم و همکاری و کمک به مجموعه‌ شهرداری و یا نیروهای بسیج و سپاه و ارتش که در این چند روز در حال یاری رساندن به مردم بودند را وظیفه خود می‌داند.