آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: باید انتخابات با حضور سلایق گوناگون برگزار شود

خورنا: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری اهمیت وحدت مسلمین و فرق اسلامی تصریح کرد: این اهمیت تا بدان‌جایی است که در متن آن الهام‌بخش شدن انقلاب اسلامی که در سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی تصویب و توسط رهبری معظم انقلاب ابلاغ شده است.

به گزارش آفتاب، عضو مجلس خبرگان رهبری، اسلام و قرآن را عامل وحدت‌بخش جوامع اسلامی خواند و گفت: در دنیای امروز قرآن به عنوان سند مهمی است که می‌تواند همراه با اجتهاد، بشریت را با عقاید گوناگون و تفکرات متفاوت گرد هم جمع آورد.

ایشان همدلی و هماهنگی را خواست عموم جامعه و دلسوزان کشور خواند و با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم وحدت در کشور تصریح کرد: همه مراحل انقلاب و نظام اسلامی از ابتدا تاکنون در سایه وحدت و همدلی مردم و مسئولان به خوبی پشت سر گذاشته شده و در آینده نیز همدلی همه مردم آینده‌ساز کشور است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اهمیت انتخابات در سرنوشت ملت ها افزود: انقلاب اسلامی و امام(ره) از ابتدا به سراغ رأی مردم رفتند و تعجیل امام راحل(ره) در تدوین قانون اساسی براساس رأی مردم، مهمترین دلیل مردمی بودن و اهمیت نظر مردم در نظام اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به اصحاب رسانه ضمن تأکید بر لزوم رعایت اعتدال و میانه‌روی در تفکر و سخن و نگارش گفت: همواره باید در نگارش مطالب، دیدگاه‌ها و تحلیل‌ها حرمت سخن و قلم را نگه دارید، چرا که خداوند مبنای سخن را جدال احسن می‌داند و در نهایت این مردم هستند که دیدگاه درست را انتخاب و به آن عمل می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه نیاز داریم در نقدهای خود به خصوص در میان دوستداران و وفاداران نظام، برادرانه و دوستانه سخن بگوییم، تأکید کرد: اگر نقد منصفانه و دوستانه و گفتگو را مبنای تعامل سیاسی و اجتماعی خود قرار دهیم و از تخریب و تهمت و بداخلاقی بپرهیزیم، بسیاری از اختلافات میان نیروهای انقلاب مرتفع خواهد شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به سؤالی پیرامون حضور در انتخابات، گفت: معتقدم در میان افراد باتجربه، کارآمد و دوستار انقلاب هستند کسانی که به خوبی می‌توانند مسئولیت سنگین اجرایی کشور را به عهده بگیرند.

ایشان افزود: اینجانب اگر عزت و آبرویی دارم از خداوند متعال، انقلاب، نظام اسلامی و مردم شریف ایران است و تا آخر عمر نیز در هر صحنه‌ای که بتوانم و نیاز باشد در خدمت به نظام و مردم کوتاهی نخواهم کرد.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه به هیچ‌وجه صلاح نیست فضای کشور با اقدامات افراط‌گرایانه و تخریب و توهین متشنج شود، تأکید کرد: هستند کسانی که می خواهند به هر طریق ممکن میانه بزرگان نظام و دوستداران انقلاب به‌خصوص بنده و رهبری معظم انقلاب را بر هم بزنند، اما با هوشیاری مردم و مسئولان نظام به اهداف خود نخواهند رسید. چرا که همواره تعامل خوبی میان اینجانب و مقام معظم رهبری برقرار بوده و راه‌‌حل مشکلات نیز در ید پرتوان مقام معظم رهبری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به پرسشی پیرامون وظیفه آحاد جامعه در قبال انتخابات آینده، برگزاری انتخاباتی پرشور و فراگیر را موجب یأس و عقب‌نشینی دشمنان انقلاب خواند و تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم انتخاباتی رقابتی با حضور نامزدهای سلایق گوناگون برگزار شود، به‌گونه‌ای که دشمنان نیز نتوانند در استاندارد بودن آن تردید روا دارند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤالی پیرامون مواضع اخیر آقای عسگراولادی، با مثبت خواندن مواضع مبارز دیرین انقلاب و نظام اسلامی گفت: ایشان مواضع خود را با شجاعت بیان کرد و این می‌تواند یک گام مثبت در حل مشکلات موجود کشور باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون لزوم پاسخگویی به شبهات مطرح شده در مناظره‌های سال ۸۸ پیرامون ایشان و خانواده گفت: بنده همواره و در مقاطع گوناگون، به‌خصوص در نماز جمعه دیدگاه‌های خود را در مورد شایعات و شبهه‌ها بیان کرده‌ام، اما کسانی که خود را به خواب زده‌‌اند، ظاهراً نمی‌خواهند به سخنان منطقی گوش بدهند و در این صورت کار بیشتری نمی‌شود کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسشی پیرامون به سرانجام نرسیدن هدفمندی یارانه‌ها در سه دولت گذشته گفت: در دولت اینجانب اهداف و مسیر حرکت در قالب تعدیل به درستی ریل‌گذاری شد و توانستیم علی‌رغم کارشکنی‌ها به اهدافمان به طور نسبی دست یابیم.

ایشان افزود: در پایان دولت اینجانب برای به نتیجه رسیدن هدفمندی یارانه‌ها در قالب طرح جامع تأمین اجتماعی با کارشناسی طولانی ارائه شد و منابع و اهداف آن نیز دیده شد، اما بعد از دولت سازندگی طرح به دلایل گوناگون رها شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: یکی از راههای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کنونی، اجرای طرح جامع تأمین اجتماعی است که در قالب آن هیچ کس برای معیشت، تحصیل، درمان، مسکن و شغل نیازمند نباشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره طرح دولت وحدت ملی، این طرح را شبیه دولت پس از جنگ البته با نیازها و ضرورت‌های کنونی خواند و گفت: در دولت سازندگی همه سلایق مطرح جامعه حضور داشتند به‌گونه‌ای که اختلاف چندانی تا پایان دولت پیش نیامد.

در ابتدای این دیدار برخی از اصحاب رسانه، مطبوعات و فضای مجازی کشور با اشاره به لزوم پرهیز از انحصارگرایی در اداره کشور، اعتدال و میانه‌روی را راه عبور از مشکلات خواندند و با تأکید بر ورود بزرگان و دلسوزان کشور به صحنه برای حل مشکلات و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز دعوت به عمل آوردند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *