وبینار تخصصی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در هندیجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خورنا ” امروز پنج شنبه ۱۳ آذر ماه ۱۳۹۹ وبینار تخصصی اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در راستای اجرای گام چهارم مبارزه با بیماری کووید ۱۹ با مرکزیت مرکز بهداشت استان و با حضور مدیران ارشد بهداشت و سپاه هر شهرستان به صورت وبینار برگزار شد.

در شهرستان هندیجان پرویز جوانمردی رئیس مرکز بهداشت شهرستان و سعید سنگری معاون اداری و پشتیبانی سپاه ناحیه هندیجان به صورت وبینار در این جلسه حاضر شدند.

این وبینار با هدف مرور مراحل و برنامه های اجرایی این طرح و رفع نواقص و هماهنگی بیشتر برای شروع مرحله عملیاتی برگزار گردید.

ازجمله مسائل مطرح شده در این جلسه، مسئله بالابردن سطح امنیت کارتهای شناسایی مجریان طرح میباشد که مقرر شد برای کارتهای شناسایی هولوگرام مخصوص طرح تهیه شود تا از سوء استفاده ها جلوگیری گردد.

در این طرح فرماندار شهرستان به عنوان فرمانده طرح و مدیر شبکه بهداشت و فرمانده سپاه شهرستان معاونین وی میباشند. مجریان این طرح نیز در سه دسته مراقبتی، حمایتی و نظارتی طرح را اجرا میکنند. مجریان مراقبتی با استفاده از وسایلی مانند پالس اکسیمتری، ترمومتر لیزری، کیت تشخیص سریع کرونا و وسایل حفاظت فردی با مراجعه به درب منازل و در فضای محله ها، بیماریابی را به صورت فعال و اکتیو انجام میدهند. در ادامه تیمهای حمایتی و نظارتی نیز اقدامات مربوط به خود را انجام خواهند داد. ‌

یکی دیگر از جنبه های این طرح استفاده از نرم افزار ماسک برای مراقبین و نگهبانان تمامی اماکن سطح شهرستان میباشد. که در آن مراقب با وارد کردن کد ملی فرد در این نرم افزار که به سامانه سیب در بهداشت متصل است، از مثبت یا منفی بودن تست فرد مورد نظر مطلع میشود و بر اساس آن، اقدامات لازم را انجام میدهد.

لازم به ذکر است این طرح ملی در سراسر کشور اجرا خواهد شد و یکی از لازمه های اجرای خوب و موثر این طرح، آگاهی و همکاری مردم و سایر ادارات با مجریان طرح میباشد .