کانون با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌کند:

برگزاری مجازی روز جهانی معلولان در خوزستان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان، ویژه‌برنامه «بر بال فرشتگان» را در گرامیداشت روز جهانی معلولان(کودکان‭ ‬و‭ ‬نوجوانان با نیازهای ویژه) به‌صورت مجازی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خورنا و به نقل از روابط عمومی کانون خوزستان، ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی معلولان(کودکان‭ ‬و‭ ‬نوجوانان با نیازهای ویژه) با عنوان «بر بال فرشتگان» و شعار «با توانایی‌های متفاوت، آینده را خواهیم ساخت» به‌صورت مجازی در صفحات مراکز ثابت و مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در سایت kpf.ir و برنامه شاد برخی از مدارس استثنایی برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در شهرستان اهواز با همکاری دبستان استثنایی حضرت زهرا (س) روز ۱۳ آذرماه در برنامه شاد به اجرای ویژه‌برنامه‌های گرامی داشت این روز با حضور دانش آموزان استثنایی و اولیای تربیتی خواهد پرداخت.

مربیان این مرکز همچنین در صفحه مجازی مرکز فراگیر کانون با اجرای برنامه‌های قصه‌گویی، معرفی کتاب و … برای کودکان‭ ‬و‭ ‬نوجوانان با نیازهای ویژه (نابینا، کم‌بینا، ناشنوا، کم‌شنوا، معلول جسمی و حرکتی) این روز را گرامی خواهند داشت.

مربیان دیگر مراکز کانون در شهرهای مختلف استان خوزستان نیز در صفحات مجازی مراکز خود در سایت kpf.ir ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت این روز را برای کودکان و نوجوانان عادی، والدین و اولیای تربیتی با محوریت شناسایی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه و معرفی کانون و خدمات مرکز فراگیر استان به آن‌ها و والدینشان و همچنین ‬ایجاد‭ ‬زمینه‌های‭ ‬تعامل‭ ‬کودکان ‬با‭ ‬همسالانِ دارای ‬نیازهای‭ ‬ویژه‭ ‬همراه‭ ‬با حس‭ ‬برابری‭ ‬و همدلی برگزار خواهند کرد.

گفتنی است: روز‭ ‬سوم‭ ‬دسامبر‭ ‬مصادف‭ ‬با‭ ‬۱۳ ‬آذرماه‭ ‬از‭ ‬سوی‭ ‬سازمان‭ ‬ملل‭ ‬متحد‭ ‬به‌عنوان‭ ‬روز‭ ‬جهانی‭ ‬معلولان‭ ‬اعلام‭ ‬شده‌است و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در پاسداشت این روز از ۱۳ تا ۲۰ آذرماه ۱۳۹۹ به‌صورت مجازی میزبان کودکان‭ ‬و‭ ‬نوجوانان با نیازهای ویژه می‌شوند.