نماینده اهواز:

سوءمدیریت در خوزستان بیداد می‌کند

نماینده مردم اهواز در مجلس بابیان اینکه سوءمدیریت در خوزستان بیداد می‌کند گفت: شهرداری بجای ساخت آبنمای میلیاردی آب‌های سطحی را مدیریت کند.

به گزارش خبرگزاری خورنا مجتبی یوسفی در تشریح اتفاقات اخیر و بروز مشکلات آب های سطحی در خوزستان اظهار کرد: عشایر غیور و مردم ولایتمدار خوزستان همواره ثابت کردند که دل در گرو نظام دارند و افتخارشان مرزدار بودن است.

نماینده  مردم  اهواز در  مجلس شورای اسلامی افزود: خوزستان با ۱۴.۳ درصد تولید ناخالص، پس از تهران رتبه دوم در بحث درآمدزایی کشور را دارد و بخش زیادی از منافع ملی در این استان تامین می شود.

وی  تاکید کرد: در شان مردم خوزستان به ویژه حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون نیست در حالی که باران پائیزی در روز ۹۹/۹/۹ خاطره شیرینی در ذهن مردم سایر استان ها ثبت کرد، زندگی مردم استان و شهر ما دچار مخاطره شود.

یوسفی عنوان کرد: ماحصل وضعیت کنونی خوزستان عدم انجام اقداماتی است که باید در گذشته صورت می گرفت و نگرفت.

وی ادامه داد: در این ۶ ماه که فرصت خدمت به مردم در مجلس را داشتیم بارها به وزیر نیرو و مسئولین متولی چه در سطح ملی و چه در سطح مطالبه از وزارت نیرو و وزارت کشور به عنوان متولی نظارت بر شهرداری ها تذکر دادیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با ابراز تاسف از اینکه در حوزه زیرساخت ها با مشکلات و عقب افتادگی های بسیاری روبرو هستیم افزود: باید توجه داشت که مدیریت و دفع آب های سطحی با شهرداری ها است.

نماینده مردم اهواز در مجلس بیان کرد: امروز شبکه فاضلاب جواب بارش ها را نمی دهد و شهرداری ها نیز اولویت بندی درستی در رفع مشکلات ندارند. 

وی اضافه کرد: سه ماه پیش در خصوص برخی انتصابات شهردارها به طور خاص شهرداری اهواز مبنی بر اینکه  مراحل قانونی طی نشده و اولویت بندی ها نیز به درستی صورت نگرفته است، به وزارت کشور تذکر داده شد.

یوسفی با تاکید بر اینکه باید در همه حوزه های شهرداری کار انجام شود، افزود: اگرچه زیباسازی استان ، شهر و ساخت آبنمای میلیاردی مهم است اما اولویت مردم این است که در شرایط بد اقتصادی، آب به خانه ها ورود نکند و علاوه بر مختل کردن زندگی مردم، خسارت مالی و جانی به آنها وارد نکند.

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری اهواز و عدم اولویت بندی در ارائه خدمات به مردم، تصریح کرد: آبنمای میلیاردی ساختن در شرایطی که آب به خانه ها ورود کرده و به دار و ندار مردم آسیب وارد کرده، یک کار اضافه و غیراصولی و عدم رعایت اصل اولویت بندی است.

دبیر مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه منابعی به استان آمد اما خبری از نظارت و اولویت بندی و توجه به زیرساخت ها نبود، در نتیجه مشکلات مردم پابرجا ماند افزود: با هر بارش آب به خانه ها ورود می کند و برخی لوازم خانگی مردم از جمله یخچال که امروزه چند ده میلیون تومان قیمت دارد به خطر می افتد؛ مگر می شود به مردم گفت آب به خانه تان رفته و یا خانه تان یک متر زیر آب است عیب ندارد در عوض برای شما در دورترین نقطه شهر اهواز آبنمای میلیاردی ساخته ایم؟

وی اظهار کرد: در مجموعه مدیریت استان و شهرداری اهواز، سوء مدیریت و عدم برنامه ریزی بیداد می کند و بسیاری از مردم را خسته کرده است.

یوسفی همچنین تصریح کرد: چگونه یک زمانی با اعتبار استانداری در زمان استاندار وقت آمدند در رودخانه رستوران ساختند اما برای لایروبی شبکه فاضلاب اهواز هزینه نکردند؟

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون با انتقاد از سوء مدیریت در خوزستان به طور خاص در اهواز، افزود : با هر بارش باران ورود آب به منازل زندگی مردم را خطر می اندازد. مدیریت آب‌های سطحی با شهرداری است اما بجای اینکه به اصلی ترین اولویت مردم بپردازد، در دورترین نقطه شهر آبنمای میلیاردی ساخته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه طرح سوال از وزیر را دادم که در کمیسیون شوراها شرکت کنند اما تا امروز حاضر نشدند که کماکان پیگیر این موضوع هستیم، خاطرنشان کرد: تذکر می دهیم منافع مردم را با منافع افراد خاص عوض نمی کنیم و بروز این مشکلات مردم را سوء مدیریت استانی و شهری می دانیم/ خانه ملت