دو باب خانه عالم در ماهشهر افتتاح می شوند

خورنا: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهشهر از افتتاح خانه های عالم روستاهای هشچه سفلی و مقطوع علیا از توابع این شهرستان در دهه مبارک فجر خبرداد.

حجت الاسلام سید علی رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با پایان عملیات ساخت و احداث دو باب خانه عالم واقع در روستاهای هشچه سفلی و مقطوع علیا از بخش چمران و تجهیز آنها در دهه فجر شاهد افتتاح و بهره برداری این مراکز فرهنگی تبلیغی خواهیم بود.

رضوی اظهار امیدواری کرد: با استقرار مبلغ و روحانی و اجرای طرح های فرهنگی تبلیغی در این مناطق شاهد رشد فرهنگ دینی مردم این مناطق باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهشهر عنوان کرد: خانه عالم ازدیرباز در کشور ما وجود داشته است و به برکت علما و بزرگان که مساجدی می ساختند خانه هایی در کنار آنها ساخته می شد که عالم مسجد یا امام جماعت در آن سکونت می کرد و به تبلیغات اسلامی و تبیین احکام دینی برای مردم می پرداخت این خانه های عالم در ایران سابقه طولانی دارند.

وی افزود: با توجه به گستردگی کار فرهنگی و تبلیغی و ارتباطات تبلیغی که افزایش یافته است، امروزه تبلیغات چهره به چهره جزء کارآمد ترین روشهایی است که وجود دارد بنابراین اقصی نقاط کشور به حضور دائمی این مبلغ در کنار خود نیاز دارند.

رضوی با اشاره به اینکه سبک زندگی مردم دچار تغییراتی شده است، گفت: در حال حاضر میزبانی مبلغ با دشورای های بیشتری نسبت به گذشته انجام می شود، گفت: رویکرد جدید در رابطه با خانه های عالم این است که این خانه ها ساخته می شود تا مبلغ بتواند همراه خانواده خود در آن سکونت پیدا کرده و با آرامش و بدون دغدغه به تبلیغات دینی بپردازد.

وی یادآور شد: مردم ما همواره در کارهای خیر مشارکت داشتند اما مشارکت در این رابطه کافی نبوده، از این رو دولت نیز به یاری مردم شتافته و در برنامه خود حمایت اعتباری خانه عالم را قرار داده است.