رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر نسبت به احتمال آلودگی آب آشامیدنی، به شهروندان هشدار داد

رئیس بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر با توجه به آبگرفتگی های اخیر و پس زدگی آب فاضلاب و آبهای سطحی و امکان تلاقی آن با آب آشامیدنی از شهروندان خواست حتی المقدور آب بسته بندی شده مصرف نمایند.

فضل اله ترحم | خورنا ؛ دکتر محمد شنبدی اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که ممکن است در مواقع آبگرفتگی و سیل رخ دهد آلودگی منابع آب به خاطر بالا آمدن آب‌های سطحی و پس زدگی آب فاضلاب است.

وی گفت: پس زدگی فاضلاب و احتمال آسیب و از هم گسیختگی خطوط انتقال توزیع آب در مناطق شهری و روستایی و نفوذ فاضلاب به شبکه، احتمال آلودگی آب آشامیدنی را بالا می برد‌.

شنبدی افزود : با توجه به حساسیت موضوع از مسئولان اداره آب و فاضلاب شهری و روستایی خواسته شده است که کلر زنی مناسب و مداوم آب شهرستان را به صورت ویژه تر انجام دهند ، ضمن اینکه دستور داده شده است کارشناسان بهداشت شهرستان ، بصورت مداوم آبی را که قراراست سالم به دست شهروندان برسد کلرسنجی نمایند.

وی در ادامه گفت: آب شرب آلوده سبب بیماری های حادی مانند اسهال می شود که ممکن است به بیماری های شدیدتری مثل وبا منجر شود لذا از شهروندان تقاضا می کنم حتی الامکان از آب بسته بندی شده استفاده کنند و خصوصا برای نوزادان و اطفال آب جوشیده شده ی سرد شده را در دستور کار قرار دهند تا خدای نکرده گرفتار بیماری نشوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: در جریان بارندگی های اخیر با وجود آب گرفتگی مراکز درمانی از جمله آبگرفتگی شدید بیمارستان راه زینب بندرامام خمینی ، خدمت دهی به بیماران و ارباب رجوع قطع نشد و ادامه یافت.

وی گفت: به دلیل بارشهای سنگین شاهد قطع برق بیمارستان تامین اجتماعی بودیم که با تلاش همکاران ما، بیماران این بیمارستان به سایر بیمارستانهای شهر منتقل شده و برق این بیمارستان در حال تعمیر و اصلاح است‌.

دبیر ستاد کرونای بندرماهشهر به وضعیت شیوع کرونا در شهرستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط مردم و تلاش همکاران بهداشت و درمان، شیوع بیماری کرونا در شهرستان روند کاهشی پیدا کرده اما با این وجود از مردم عزیز تقاضا می کنم با توجه به در پیش بودن فصل سرما و پیش بینی مواجه شدن با پیک زمستانی بیماری کرونا همچنان پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمایند