شهروندان مراقب انتشار تصاویر خود در فضای مجازی باشند

به گزارش خورنا رئیس پلیس فتا شهرستان دزفول به هموطنان هشدار داد: روند رو به رشد استفاده اقشار مختلف جامعه از گوشی‌های هوشمند و امکان ذخیره عکس و فیلم با استفاده از این ابزار، بستر مناسبی برای مجرمان سایبری جهت اخاذی به خصوص از خانم‌های جوان را فراهم کرده است.

سروان انصاری رئیس پلیس فتا شهرستان دزفول : با اشاره به اینکه بخشی از پرونده‌ها و شکایات مردمی پلیس فتا به دلیل انتشار عکس‌های شخصی در فضای مجازی است ؛ بیان داشت : این امر ناشی از عدم آگاهی کاربران در مورد چگونگی نگهداری و حفظ اطلاعات شخصی و همچنین ذخیره آنها در گوشی تلفن همراه است، که طبیعتا افراد سود‌جو و فرصت‌ طلب از عدم آگاهی کاربران در جهت اهداف خود سوء‌استفاده می کنند.

وی ادامه داد: بیشتر وسایل الکترونیکی مخصوصاً تلفن‌های همراه به‌ گونه‌ای ساخته‌ شده‌اند که در آغاز کار دارای برخی از مکانیزم‌های امنیتی هستند، اما با توجه به اینکه راه‌های مختلفی برای هک و نفوذ به آن‌ها و همچنین امکان سرقت و یا گم شدن گوشی‌های تلفن همراه وجود دارد، احتمال دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در این ابزار و سوءاستفاده از آنها همیشه متصور است.

سروان انصاری عنوان کرد: از آنجایی ‌که گوشی‌های هوشمند همه نوع اطلاعاتی از کاربران مثل عکس‌ها و ویدئوها، اطلاعات بانکی، موقعیت جغرافیایی، جستجوها، فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و حتی سلایق آن‌ها را ذخیره می‌کنند، می‌توانند به عنوان یک منبع اطلاعات مورد توجه افراد سودجو و مجرمان سایبری قرار گیرند.

ایشان جهت پیشگیری از انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی به هموطنان بخصوص خانم‌های جوان توصیه کرد: ضمن بالا بردن آگاهی و دانش خود در رابطه با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه، از نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود در تلفن همراه و بارگذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا شهرستان دزفول خاطرنشان کرد: بهتر است هم‌وطنان با تهدیدات تجهیزات هوشمند از جمله گوشی‌های تلفن همراه آشنا شده و توجه ویژه‌ای به تنظیمات امنیتی وسیله خود داشته باشند و در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی می‌توانند از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir با ما در ارتباط باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *