نشست مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان و اداره بهزیستی شهرستان پیرامون تعامل و ارتباطات بین بخشی

به گزارش خبرگزاری خورنا و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت درمان شهرستان مسجدسلیمان در این نشست که در محل شبکه بهداشت درمان مسجدسلیمان برگزار گردید علیرضا ورناصری رئیس اداره بهزیستی شهرستان با بیان توضیحات پیرامون نیازمندی های درمانی خدمات بگیران مجموعه بهزیستی خواستار تقویت تعامل بین دو دستگاه شد.

دکتر شمی پور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان ضمن برنامه ریزی و ایجاد بستری مناسب به منظور ارائه خدمات درمانی به مددجویان بهزیستی گفت : جهت دسترسی کلیه مددجویان ساکن روستاها ترتیبی داده شده که پزشکان مراکز بهداشتی درمانی مقیم روستاها در کلیه ساعات شبانه روز به این عزیزان خدمات رسانی کنند ، وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود علیرغم توصیه‌ها و مشاوره‌های فراوانی که از گذشته تا کنون ارائه شده متاسفانه به دلیل ازدواج های فامیلی شاهد بروز مشکلات ژنتیکی و به وجود آمدن فرزندان معلول در سطح خانواده های روستایی هستیم ، در این راستا می توان پس از شناسایی فرزندان معلول این خانواده ها توسط بهورزان شاغل در خانه های بهداشتی به منظور شناسایی و آگاهی بخشیدن کلاس های مشاوره ای و در صورت نیاز به آنها خدمات درمانی ارایه نمود .

وی در ادامه افزود ؛ هم اکنون مرکز بهداشت این شهرستان جهت حمایت از کودکان زیر پنج سال که دچار اختلال در سیستم رشد بوده بسته های حمایتی را در نظر گرفته است که به صورت دوره ای توزیع خواهد شد . همچنین برای اطفالی که پایین تر از منحنی قد و وزن هستند با تشکیل کلاس های آموزشی و مشاوره‌ای برای مادران جهت تغذیه فرزندان سهمیه شیر خشک در نظر گرفته شده که در صورت مراجعه ، پس از بررسی شرایط اعلام شده توزیع خواهد شد .

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان در خصوص افرادی که درحال حاضر تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار نگرفته اند افزود : داشتن دفترچه درمانی به منظور بهره مندی از خدمات درمانی با تعرفه دولتی برای تمام بیمارانی که فاقد بیمه درمانی هستند الزامی می باشد. لذا این افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر بیمه سلامت تحت پوشش خدمات درمانی قرار گرفته و از خدمات دولتی درمان در صورت نیاز استفاده کنند .

دکتر شمی پور در پایان گفت : بدنبال پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته جهت ارائه خدمات بالینی به بیماران اوتیسمی به زودی کلینیک کار و گفتار درمانی در بیمارستان ۲۲ بهمن این شهرستان راه اندازی خواهد شد .
لازم به ذکر است اشاره شود هم اکنون دو نفر از پزشکان متخصص قلب و ارتوپدی مجموعه بهداشت و درمان این شهرستان در حال ارائه خدمات و ویزیت رایگان به پاکبان شریف شهرداری بوده که این ظرفیت در صورت نیاز برای مددجویان بهزیستی نیز قابل افزایش می باشد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *