هشدار استاندار خوزستان در خصوص ورود سامانه بارشی سودانی به استان/ فرمانداران شنبه و یکشنبه در آماده باش کامل باشند

استاندار خوزستان ضمن اعلام هشدار نسبت به ریزش بارشهای احتمالی شدید در شنبه و یکشنبه آینده گفت: این بارشها تحت تاثیر یک سامانه بارشی با نام سودانی است که به علت دارا بودن رطوبت صدرصدی احتمال هر حادثه و پیش آمدی از آن می‌رود.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه ۵ آذرماه در نشست فوق‌العاده مدیریت بحران خوزستان با اعلام این هشدار یادآوری کرد: از آنجایی که عامل سیل ۹۸ نیز یک سامانه سودانی بود که حجم آبی برابر با ۱۴ میلیارد مترمکعب به همراه خود آورد لذا ما باید از الان برای مواجهه با بدترین شرایط ممکن خود را آماده کنیم.

وی با بیان اینکه سدهای خوزستان در حال حاضر ظرفیت خالی قابل ملاحظه‌‌ای دارند و می‌توانند هرگونه سیلاب احتمالی را کنترل کنند اظهار کرد: نگرانی اصلی که منجر به تشکیل این جلسه شده است بحث بارشها در بعد از سدها و قسمت‌های میان حوزه‌ای استان است.

استاندار خوزستان گفت: تاکید می‌کنم که با توجه به پیش بینی بارندگی‌های شدید احتمالی در شنبه و یکشنبه آینده فرمانداران استان باید به حالت آماده باش کامل ۲۴ ساعته در محیط کار خود حاضر باشند.

شریعتی افزود: البته همه دستگاهها، ادارات و سازمانهای خدمات رسان استان و همچنین سپاه و بسیج نیز باید در آمادگی کامل قرار داشته باشند تا بتوانیم با حداقل آسیب از این بارشها عبور کنیم.

استاندار خوزستان در پایان ضمن اشاره به بحث ورود ملخ‌های مهاجم به استان گفت: شهرهای هندیجان، بهبهان، ماهشهر، آبادان، خرمشهر، شادگان، امیدیه و آغاجاری به عنوان دروازه ورود این ملخها به استان باید بعد از پایان بارندگی به سرعت ستاد مدیریت بحران خود را برای مقابله با این مسئله تشکیل دهند و سازمان برنامه و بودجه استان نیز باید نهایت همکاری را با این شهرها در زمینه تامین منابع مالی و غیره داشته باشد.