برگزاری نشست هماهنگی طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در اصناف شهرستان مسجدسلیمان

به گزارش خبرگزاری خورنا مسجدسلیمان و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان این جلسه با حضور نمایندگان ادارات صنعت و معدن ، تعزیرات حکومتی ، نیروی انتظامی و فرمانداری به مرکزیت شبکه بهداشت و با هدف برنامه ریزی و تشدید نظارت بازدید مشترک دستگاه‌های متولی به منظور رعایت هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی توسط اصناف و گروههای شغلی در محل شبکه بهداشت مسجدسلیمان برگزار گردید.

دکتر شایسته شمی پور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان با اشاره به محدودیتهای اعمال شده در این خصوص گفت : با عنایت به نارنجی بودن شهرستان مسجدسلیمان طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در شهر های نارنجی مجاز به فعالیت نمی باشند . وی در ادامه این نشست ضمن ارائه راهکارهای مناسب ، نسبت به نظارت هرچه بیشتر بر اصناف و گروه های شغلی مرتبط تاکید نمود و تنها گروه شغلی ۱ شامل؛ نانوایی، سوپر مارکت، میوه فروش و مراکز بهداشتی درمانی و … را در صورت رعایت موازین و پروتکل های بهداشتیدمجاز به فعالیت و گروههای شغلی ۲ از قبیل پاساژها و مراکز خرید غیر از مواد غذایی و … تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت می باشند . در ادامه این نشست ضمن تبادل نظر نمایندگان دستگاه ها مقرر گردید ؛ نظارت بر اصناف در دو زمان صبح و عصر با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده انجام گیرد .

شمی پور افزود: اعمال محدودیت ها تا پایان خارج شدن از وضعیت نارنجی پا برجا خواهد ماند و در صورت عدم رعایت پروتکل ها توسط شهروندان امکان تکرار آن نیز وجود خواهد داشت .

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان در پایان گفت با توجه به شرایط موجود و با تلاش و همت تمام دستگاه‌های متولی وضعیت کرونا در شهرستان رو به بهبودی است ولی این موضوع به معنای ثبات در شرایط فعلی نمی باشد و چنانچه کماکان با عدم رعایت پروتکل‌ها توسط شهروندان مواجه باشیم این شرایط باز هم رو به وخامت باز خواهد گشت. وی از کلیه شهروندان درخواست نمود که تنها با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و ماسک گذاری به خصوص عدم حضور در اجتماعات از قبیل عزا و عروسی و نشست های خانوادگی در کنترل این بیماری تا مهار کامل آن با کادر زحمتکش درمان همکاری نمایند.