دولت اول اسفندماه به خانوارها کمک نقدی میکند

خورنا: رئیس‌جمهور با اشاره به برگزاری هشت جلسه فشرده بین دولت و مجلس از در نظر گرفته شدن کمک‌هایی بر هفت دهک جامعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رییس جمهور اسلامی ایران در جلسه امروز هئیت دولت با اشاره به جلسات اخیر با حضور نمایندگانی از مجلس و دولت گفت: در مجموع هشت جلسه بسیار فشرده برگزار کردیم که این جلسات به تأکید مقام معظم رهبری و به منظور تفاهم میان دولت و مجلس برای امور جاری کشور برگزار شد.

وی افزود: در مجموع در این نشست‌ها دو محور دنبال می‌شد که محور نخست بخش هدفمندی یارانه‌ها بود که در این بخش وجوه و گزینه‌های مختلفی که باید در بودجه سال آینده و بخش اجرا پیش بینی می شد،  مورد بحث قرار گرفت.

رئیس جمهور گفت: در خصوص این مباحث گام‌هایی به جلو برداشتیم و امیدواریم تفاهم نهایی حاصل شود و بتوانیم طرح هدفمندی را به نفع مردم و اقتصاد کشور اجرا کنیم.

وی افزود: بحث بعدی بحث فشارهای اقتصادی است که در یک سال گذشته مردم متحمل شدند.

رییس جمهور تصریح کرد:در این ماه‌ها ارز نوسانات شدیدی داشت و باعث شد که بخش عمده‌ای از مردم تحت فشار قرار گیرند که این فشارها بخشی از خارج و بخشی از هم داخل بود.

احمدی نژاد گفت: برای کاهش بخشی از این فشارها قرار شد به مردم کمک شود که این کمک‌ها متناسب با تورم و فشارهای اقتصادی خواهد بود.

وی افزود: درخصوص اصل این کمک‌ها تفاهم شده است و هم‌اکنون سرگرم کارهای اجرایی هستیم و امیدواریم هر چه زودتر اجرایی شود.

رییس جمهور ادامه داد: به نظر می‌رسد رقم این کمک‌ها که برای هفت دهک جامعه در نظر گرفته شده است، خوب باشد و تا حدود زیادی بخشی از نواقصی را که تاکنون داشته‌ایم جبران می کند.

احمدی‌نژاد همچنین با بیان اینکه این کمک جبرانی به احتمال زیاد در اواخر بهمن و حداکثر نیمه اول اسفند به مردم ارائه می شود، به تعزیرات و سازمانهای نظارتی توصیه کرد که به طور جدی در موضوع کنترل قیمت‌ها و بازار وارد شده و اجازه ندهند عده‌ای به بهانه‌های مختلف، قیمت‌ها را افزایش دهند.

احمدی نژاد از توصیه‌های مقام معظم رهبری هم صمیمانه قدردانی کرد.

رئیس جمهور گفت: امیدواریم این کمک‌ها هم به کام مردم شیرین باشد.