استاندار خوزستان:

کشت تابستانه خوزستان رکورد زد/ دولت دیگر به کشاورزان خسارت پرداخت نمی‌کند

استاندار خوزستان گفت: امسال استان خوزستان در زمینه کشت تابستانه با بیش از ۴۵۰ هزار هکتار کشت رکورد بیسابقه‌ای را ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز غلامرضا شریعتی امروز یکشنبه در نشست شورای کشاورزی خوزستان با بیان این خبر تصریح کرد: اگر چه میزان بارندگی‌های سال گذشته به نسبت سال پیش از آن کمتر شده بود ولی با برنامه ریزی و همکاری که بین دستگاههای مختلف و کشاورزان انجام شد ما توانستیم الگوی کشت استان را متناسب با شرایط آبی حوزه‌های آب‌ریز طراحی کرده و میزان کشت تابستانه خود را بالا ببریم.

وی در مورد وضعیت کشت پاییزه استان گفت: برای کشت پاییزه استان تاکنون برنامه ریزی‌های خوبی انجام شده است بطوریکه در حوزه‌های کرخه، دز و کارون هیچ مشکل خاصی وجود ندارد و بین سازمان‌های جهاد کشاورزی و آب و برق خوزستان توافقات لازم صورت گرفته است.

استاندار خوزستان بیان کرد: در رابطه با حوزه مارون نیز اگرچه قبلا یکسری اختلافاتی در زمینه میزان کشت پاییزه آن وجود داشت ولی با بارشهای اخیر و نرمال شدن وضعیت حوزه آبریز آن بنا شد که اگر این شرایط ظرف دو تا سه هفته آینده همچنان ادامه پیدا کرد مجوز کشت در این حوزه را متناسب با نیاز جهاد کشاورزی افزایش دهیم.

شریعتی افرود: البته پایین دست حوزه مارون و به ویژه نخیلات شادگان برای ما در اولویت اول قرار دارند یعنی اگر قرار شد افزایش میزان کشت در این حوزه صورت بگیرد باید کارشناسی و براساس احتیاطات و پیش‌بینی‌های لازم باشد.

وی در ادامه به کشاورزان برای انجام هرچه سریعتر بیمه کشت تاکید کرد و گفت: در صورت وقوع سیل و سایر بلایای طببعی دولت به دلیل برخی مشکلات اقتصادی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند دیگر هیچ برنامه ای برای پرداخت خسارت به کشاورزان نخواهد داشت و لذا براین اساس از کشاورزان می‌خواهیم که هرچه سریعتر سطح زیر کشت خود را بیمه کنند.

استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه هیچ مشکلی در زمینه توزیع بذر در استان وجود ندارد اظهار کرد: امسال میزان بذر بیشتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بین کشاورزان استان توزیع شده است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد کما اینکه به جهاد کشاورزی نیز تاکید شده است که اگر درخواست جدیدی از سوی کشاورزان مطرح شد بلافاصله آن را تامین کند.