جلسه فوق العاده ستاد مدیریت و مقابله با کرونا شهرستان رامشیر

خورنا – فرزادشعبانی

به گزارش خبرگزاری خورنا جلسه فوق العاده ستاد مدیریت و مقابله با کرونا شهرستان رامشیر با موضوع بررسی وضعیت شهرستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا، اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با این ویروس و همچنین تصمیم گیری در خصوص اقدامات آتی در جهت کنترل و مبارزه با بیماری کرونا به ریاست سالم عبادی فرماندار رامشیر و دبیری دکتر ستار جمشیدی نسب مدیر شبکه بهداشت و درمان رامشیر و با حضور سایر اعضای جلسه در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه سالم عبادی فرماندار شهرستان رامشیر ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده در جهت پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در سطح شهرستان رامشیر بر ضرورت انسجام همگانی در ادامه راه تاکید کرد.

در ادامه جلسه نیز دکتر ستار جمشیدی نسب مدیر شبکه بهداشت و درمان رامشیر گزارشی از وضعیت بیماری کرونا و تعداد بیماران بستری کرونایی ساکن شهرستان در بیمارستان های سطح کشور ارائه داد.

در پایان جلسه مطابق وضعیت بروز بیماری یعنی وضعیت نارنجی (هشدار دهنده) در جهت کنترل و پیشگیری از بیماری تصمیماتی اتخاذ شد.

جزئیات محدودیت های کرونایی در خوزستان:

در شهرستان‌های قرمز یک سوم کارمندان در محل کار حاضر و دو سوم به صورت دور کاری، در شهرستان‌های نارنجی یک دوم در محل کار حاضر ، و یک دوم دیگر به صورت دور کاری، و در شهرستان‌های زرد ۲ سوم در محل کار حاضر، و یک سوم دور کاری کنند.

در شهرستان‌های قرمز تنها گروه شغلی یک شامل سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، داروخانه ها، مراکز درمانی، امدادی و خدماتی اجازه فعالیت دارند و بقیه گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ حق فعالیت ندارند.

در شهرستان‌های نارنجی فقط گروه شغلی یک و ۲ اجازه فعالیت دارند

برگزاری آیین‌های مذهبی و فرهنگی و همایش در شهرستان‌ ، و نارنجی به طور کامل *تعطیل،* خواهندشد

خودروهای با پلاک بومی در شهرستان‌های قرمز و نارنجی نمی‌توانند از شهر خود خارج شوند و به شهر دیگری هم نمی‌توانند وارد شوند.پلاک‌های غیربومی نیز نمی‌توانند وارد شهرستان‌های قرمز و نارنجی شوند و مردم شهرستان رامشیر مد نظر خود قرار بدهند ومطابق مصوبات راننده متخلف جریمه ۵۰۰ تا ۱میلیونی خواهند شدند

محدودیت‌ها شامل ناوگان مسافری و باری نمی‌شود و باید با هدایت پلیس راه از کمربندی‌ها عبور کنند. بیمارانی که برای مداوا باید وارد مرکز استان شوند برگ ارجاع پزشک مربوطه را همراه داشته باشند و ستاد کرونای شهرستان نیز تایید کرده باشد.