استفاده از آنتی بیوتیک برای بیماران کرونایی خطرناک است

دکتر مریم باقریان بهبهانی می‌گوید استفاده از آنتی بیوتیک در بیمارستان و غیره برای بیماران کرونایی خطرناک است زیرا نه تنها هیچ تاثیری بر روی ویروس کرونا نخواهد داشت بلکه به مرور زمان نیز بدن فرد را در برابر آنتی بیوتیکها مقاوم و آسیب پذیر می کند.

دکتر مریم باقریان بهبهانی عصر امروز شنبه یکم آذرماه در گفتگو با خبرگزاری خورنا با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر افراد مراجعه کننده به پزشک، حساسیت‌ ریه‌ای دارند تا کرونا اظهار کرد: در پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا بر استفاده از الکل، ژل و مواد ضدعفونی تاکید شده است ولی از آنجا که جایگاه این ویروس در ریه بوده و استفاده زیاد از این ضدعفونی کننده‌ها ریه را حساس می‌کند جا دارد ستاد ملی کرونا اعلام کند که چرا نباید برای شستشوی دستها فقط از آب و صابون استفاده کرد و استفاده از مواد ضدعفونی کننده را به حداقل رساند؟

وی در ادامه می‌گوید: ناشناخته باقی ماندن ویروسی مانند کرونا برای ما خیلی عجیب و غریب است زیرا به خاطر روشهای کشت مختلفی که در حال حاضر وجود دارد شرکتهای دانش بنیان داخلی می‌توانند ویروسهای مختلف را به راحتی کشت و برای درمان عوارض آنها داروی مناسب را استخراج کنند ولی اینکه چرا تاکنون به صورت رسمی ویروس کرونا در کشور کشت نشده و اطلاعات آن در اختیار پزشکان داخلی قرار نگرفته است سئوالی است که تنها ستاد ملی کرونا می‌تواند آن را پاسخ دهد.

این پزشک اهوازی در پایان گفت: استفاده از آنتی بیوتیک در بیمارستان و غیره برای بیماران کرونایی خطرناک است زیرا نه تنها هیچ تاثیری بر روی ویروس کرونا نخواهد داشت بلکه به مرور زمان نیز بدن فرد را در برابر آنتی بیوتیکها مقاوم و آسیب پذیر می کند. بنابراین در چنین شرایطی که ما با یک بیماری ویروسی مواجه هستیم این پرسش مطرح می‌شود که چرا باید در تمام پروتکلهای بهداشتی ستاد ملی کرونا آنتی بیوتیک دیده شود؟