طرح شناسایی خانه به خانه مبتلایان کرونا در دزفول آغاز شد

 

به گزارش خورنا  طرح شناسایی و بیماریابی خانه به خانه روز شنبه برای مراقبت از مبتلایان به کرونا در دزفول آغاز شد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول روز شنبه در جمع خبرنگاران دزفول  در محل فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: این طرح تحت نام طرح سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت خانه به خانه و در راستای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا، آگاهی بخشی، پیشگیری، بیماریابی، قرنطینه هوشمند و درمان مبتلایان و افراد جامعه با همکاری بسیج  اجرا می‌شود که در وضعیت حاد شیوع بیماری کرونا می‌تواند مفید باشد.

علی فرهمندپور افزود: این طرح ملی به صورت پایلوت در روستای انجیرک دزفول با موفقیت اجرا شده و از امروز در سطح همه شهرستان اجرا می‌شود.
وی درخصوص وضعیت کرونا نیز گفت: از امروز ورودی‌های دزفول بسته شده و از ورود خودروهای غیربومی به شهرستان جلوگیری و به پارکینگ منتقل می‌شوند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اظهارداشت: در حال حاضر محدودیت ترافیک درون شهری در دزفول اعمال نشده و محدودیت فقط برون شهری است.

وی افزود: برگزاری مراسم عروسی و عزا همچنان تعطیل است و مراسم گردان‌ها اجازه فعالیت در آیین‌های ترحیم و تشییع را ندارند.

فرهمندپور با بیان اینکه در یک اقدام فرهنگی از مجلس گردان‌ها برای فرهنگ سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر استفاده می‌شود، گفت: هیچ چاپخانه‌ای حق چاپ اطلاعیه ترحیم همراه با زمان و ساعت ندارد.

وی با بیان اینکه نمازجمعه و جماعت در دزفول به منظور جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل است، افزود: با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان دزفول، مشاغل سه و چهار نیز تا ۲ هفته آینده تعطیل هستند و کافه‌ها و رستوران‌ها به صورت بیرون بر اجازه فعالیت خواهند داشت.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با قدردانی از همکاری مردم برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: ۸۵ درصد مردم دزفول از ماسک استفاده می‌کنند.

وی افزود: وضعیت مبتلایان و فوتی‌های کرونا در دزفول از سه روز پیش تاکنون پایدار و ظرفیت تخت‌های خالی نیز خوب است؛ اگر مردم همکاری داشته باشند مشکلی در روزهای آینده نخواهیم داشت.

فرهمندپور بیان کرد: همه پارک‌ها و فضای سبز دزفول تا ۲ هفته دیگر تعطیل هستند ولی جاده ساحلی بسته نمی‌شود؛ شهرداری غروب نسبت به آب پاشی پارک‌ها اقدام می‌کند تا امکان استقرار مردم فراهم نباشد.
شهرستان دزفول در وضعیت نارنجی کرونا به سر می‌برد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *