رئیس بیمارستان و زایشگاه الهادی (ع) از درمان کامل نوزاد نارس مبتلا به بیماری کووید -۱۹ خبر داد

دکتر علی خسروی فوق تخصص نوزادان اظهار داشت : در موج جدید همه گیری کرونا ، شاهد ابتلای بیشتر نوزادان در جهان هستیم که نمونه بارز آن نوزاد نارسی بود که از مادر مبتلا به بیماری کووید – ۱۹ متولد شد.

وی افزود: خوشبختانه مادر نوزاد بدحال نشد و در منزل ، مراحل کنترل و درمان ایشان سپری گردید.

نوزاد نیز گرچه علائم بدحالی را نداشت اما در بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) قرنطینه و با اعمال درمان های مربوط به بیماران کرونا ، خوشبختانه با حال عمومی خوب و پس از ۴ هفته از بیمارستان ترخیص شد.

دکتر خسروی گفت : در ادامه و برای محافظت های شخصی بین مادر و نوزاد و در منزل اقدامات خاصی لازم است انجام شود که آموزش های لازم در این زمینه به خانواده نوزاد ارائه شده است.

رئیس بیمارستان و زایشگاه الهادی (ع) تصریح کرد: در موج جدید این بیماری ، طیف وسیعی از علائم در بیماران کرونا مشاهده
می شود . این علائم در نوزادان نیز بسیار ناشناخته است.

برای جلوگیری و درمان این بیماری رعایت نکات حفاظت شخصی و عمل به آموزش های ارائه شده توسط کارشناسان دانشکده علوم پزشکی شوشتر بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

دکتر خسروی عنوان کرد: خوشبختانه شهروندان عزیز به این آگاهی دست یافته اند که استفاده از ماسک نه تنها موجب حفاظت از فرد می شود بلکه محافظت از جان دیگران است .

?مساله مهم دیگر رعایت فاصله گذاری اجتماعی یک و نیم متر تا دو متر است . بدون شک اگر به این توصیه ها عمل شود می توانیم زنجیره انتقال بیماری را بشکنیم.

 

خبرنگار: محسن علیخانی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *