۳۵ هزار تست کرونا در شهرستان دزفول گرفته شده است

صبح امروز علی فرهمندپور سرپرست فرمانداری ویژه و علی قمیشی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول از طریق ویدئو کنفرانس با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سعید نمکی وزیر بهداشت ودرمان گفت‌وگو کردند.

به گزارش خورنا .، علی قمیشی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول در این برنامه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی دزفول حدود ۴۳۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش دارد که در تنها بیمارستان در چرخه درمان بیماران کرونایی ۳۶۶ تخت فعال و ۵۶ تخت ویژه در اختیار است.

وی افزود: تاکنون ۳۵ هزار نمونه PCR از بیماران اخذ شده که ۱۰ هزار تست مثبت اعلام شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول گفت: تیم هدف همانند سراسر کشور مادران باردار در نظر گرفته شدند که از چهار هزار نفر آن‌ها پایش صدرصدی انجام شده و از این تعداد ۶۲ نفر دارای علامت و ۱۸ نفر به بیمارستان ارجاع که خوشبختانه درمان و ترخیص شدند.

وی در خصوص بحث آموزش بیماری کرونا ادامه داد: تاکنون ۲۷ هزار پیام آموزشی، ۱۵۰ برنامه رادیویی ارائه شده و در راستای اهمیت بازرسی مشترک تا بحال چهار بازرسی انجام شده است.

علی قمیشی تصریح کرد: تست مثبت پرمیلیون در شهرستان دزفول ۲۲.۵ درصد و چگالی ۳۶ درصد اعلام شده که این نشانه چرخش بالای ویروس در شهرستان است و باید تلاش کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این آمار کاهش یابد.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع بیماری قریب به سه هزار و ۸۰۰ نفر در بیمارستان بزرگ دزفول بستری و ۴۶۰ نفر آن‌ها فوت شده‌اند.

قمیشی عنوان کرد: از جمله اقدامات انجام شده در بیمارستان شهرستان ایجاد ۶ بخش حاد و وارد کردن ۱۸۰ در چرخه درمان و ۲۵ تخت ویژه است.

وی با اشاره به ایجاد اورژانس مجزا و نقاهتگاه برای بیماران کرونایی، گفت: یک آزمایشگاه جدید با ظرفیت ۸۰۰ تست در روز تازه تاسیس در شهرستان دزفول در حال فعالیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اذعان کرد: بطور کلی میزان رعایت در ادارات شهرستان ۹۰ درصد است اما متاسفانه این آمار در بین مردم افت داشته و به ۷۵ تا ۸۰ درصد رسیده است که کافی و موثر نیست.

دزفول تنها نماینده استان خوزستان در این ارتباط ویدئویی بود که گزارشی از وضعیت کرونا ارائه نمود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *