۴۲۸۰ نفر در شوشتر به کرونا مبتلا شدند

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهر شوشتر گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، چهار هزار و ۲۸۰ نفر در این شهر به این ویروس مبتلا شدند.

نوذر کلانتر با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، چهار هزار و ۲۸۰ نفر در شوشتر به این ویروس مبتلا شدند، اظهار کرد: همچنین در بیمارستان‌های شوشتر ۹۲ مورد مادر باردار، چهار نفر کودک زیر پنج سال و چهار نوزاد بستری شده بودند که پس از درمان، از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

وی ادامه داد: از چهار هزار و ۲۸۰ نفر مبتلا به کرونا، ۱۲۸ نفر فوت شدند که از این تعداد ۳۵ نفر در شهرهای اهواز و تهران فوت شده بودند.

کلانتر با بیان اینکه دو هزار ۲۰۰ نفر در بیمارستان‌های شوشتر بستری شده بودند، در ادامه گفت: ۹۷ در صد از بیماران مبتلا به کرونا درمان خود را در بیمارستان‌های شهرستان انجام دادند و فقط سه درصد از این تعداد به تهران و اهواز اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه بالغ‌بر ۱۰ هزار سی‌تی‌اسکن در بیمارستان خاتم انجام شد، افزود: همچنین روزانه به صورت دو شیفت کاری بیش از صد تست کرونا در آزمایشگاه ما انجام می‌شود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان شوشتر عنوان کرد: در بیمارستان‌های شهرستان شوشتر شاهد کمبود تخت نبودیم چرا که در بیمارستان‌ها ۹۰ تخت مخصوص بیماران کرونا هستند و ۱۳ تخت آی سی یو داریم.

وی با بیان اینکه در تابستان با کمبود اکسیژن مواجه شدیم که با مدیریت دانشکده علوم پزشکی این امر رفع و اکسیژن‌رسانی با وضعیت پایداری انجام شد، ادامه داد: در حال حاضر یک مخزن اکسیژن ۲۰ تنی در بیمارستان خاتم الانبیا شوشتر اکسیژن‌رسانی انجام می‌شود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان شوشتر در ادامه به وضعیت بیمارستان‌ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۲ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری که از این تعداد ۹ نفر آنها در بخش آی سی یو بستری هستند.

کلانتر در پایان گفت: در حال حاضر وضعیت شهرستان و استان خوزستان قرمز است و از مردم درخواست می‌شود سه اصل اساسی برای مقابله با این ویروس را رعایت و همچنین در تجمع‌ها خودداری کنند.مهر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *