رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:

۱۰ شهر خوزستان در وضعیت پرخطر کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: متاسفانه تعداد شهرهای قرمز کرونایی استان خوزستان نسبت به هفته گذشته افزایش یافته و به عدد ۱۰ رسیده است.

به گزارش خورنا دکتر فرهاد ابول نژادیان عصر امروز جمعه ۲۳ آبان ۹۹ با اعلام این خبر تصریح کرد: در حال حاضر شهرهای مسجدسلیمان، آغاجاری، بهبهان، آبادان، اهواز، رامهرمز، امیدیه، شوشتر، دزفول و اندیمشک در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند.

وی ادامه داد: همچنین شهرهای کارون، خرمشهر، رامشیر، باغملک و ماهشهر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه هیچ شهر استان در وضعیت سفید قرار ندارد اظهار کرد: وضعیت شهرها بدلیل سرعت انتشار ویروس بسیار شکننده است. به طوریکه شهرستان اندیمشک که تاهفته پیش در وضعیت زرد قرار داشت اکنون با افزایش بیماران بستری به یکباره وارد وضعیت قرمز شد.

ابول نژادیان یادآوری کرد: دورهمی های خانوادگی، مراسمات ترحیم، عروسی و تجمعات غیر ضرور تبدیل به پاشنه آشیل انتشار بیماری شده است و گزارشات بسیاری از ابتلای تعدادی از افراد یک خانواده یا جمع فامیلی به کرونا پس از برگزاری دورهمی ثبت شده است که مردم باید برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان از شرکت در هرگونه دورهمی به شدت پرهیز کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی که هنوز واکسن یا دارویی جهت درمان قطعی بیماری در دسترس نیست، تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، رعایت اصول بهداشتی شامل: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمع و شستن مستمر دست ها است و انتظار میرود تا مردم برای حفظ سلامت خود و اطرافیان، رعایت اصول بهداشتی را در بالاترین سطح مورد توجه قرار دهند.