قصه تلخ کرونا و بیمارستان شهیدزاده بهبهان

قصه‌ تلخ کرونا و بیمارستان شهیدزاده‌ بهبهان

خبرگزاری خورنا
فردین آذریان

طرح شبهاتی توسط بیماران و مراجعین نسبت به عملکرد کادر درمان بیمارستان شهیدزاده خصوصاً درمانگاه عمومی!

این‌روزها شاهد گیر و گرفت‌های عدیده‌ای از جانب شهروندان بهبهانی در این دوران همه‌گیری کووید-۱۹ نسبت به عملکرد برخی از کارکنان و مجموعه‌های مرتبط با پروسه‌ درمان و سلامت شهرستان بهبهان هستیم.
داستان از اینجا شروع می‌شود که ظاهراً درمانگاه واقع در محوطه‌ بیمارستان شهیدزاده، دارای روند مخدوشی است که اعتراض بسیاری از مراجعه‌کنندگان و خصوصاً بیماران مربوط به همه گیری کرونا را درآورده است!
القصه کسی نیز به صورت شفاف و مؤثر پاسخگو نیست!
لذا ضریب شایعات و شبهات، سیر صعودی گرفته و تشویش، هراس و اعتراض بسیاری از شهروندان را به همراه داشته است. گزارش ما سعی بر آن دارد تا پرسش‌هایی اجمالی از جنس همان شبهات را در جهت راستی‌آزمایی طرح نماید.

تقریباً یکی از مواردی که روزانه مورد تأکید وزارت بهداشت در رسانه‌های مختلف ازجمله شبکه‌های سراسری و استانی و شبکه‌های اجتماعی است این توصیه‌ بهداشتی بوده که دست‌ها را مرتب با آب و صابون بشویید. اما متأسفانه درمانگاه بیمارستان شهیدزاده‌ی بهبهان، فاقد مواد شوینده، ضدعفونی‌کننده و… برای استفاده مراجعه کنندگان است. همچنین سرویس بهداشتی درمانگاه که می‌بایست روزانه توسط پرسنل خدمات نظافت شود، در کمال تعجب شاهد آن هستیم که گویا ماهی یک‌بار هم این نظافت انجام نمی شود!

طبق اخبار رسیده به پایگاه خبری خورنا، فرد بیماری با علائم نفس تنگی و سرفه شدید و بدن درد ، پنجشنبه مورخ ۲۲ آبان ۹۹ به درمانگاه واقع در محوطه‌ بیمارستان شهیدزاده بهبهان مراجعه می‌کند و علی رغم اصرار به پزشک برای انجام تست های اولیه کرونا و گرفتن سی تی اسکن از ریه با بی توجهی پزشک درمانگاه مواجه می شد و همچنین در نهایت شگفتی در اتاق تزریقات، داروهای این بیمار را، شخصی که کت و شلوار پوشیده بود از بیمار می گیرد و در پاسخ به اعتراض بیمار که می‌پرسد شما کی هستید و چرا با این لباس آمپول من را آماده می کنید؟ با یک نگاه عاقل‌اندرسفیه، و با بی میلی پاسخ می دهد که: من پیمانکار اینجا هستم و کارم را بلدم و دستهایم را شسته‌ام!
شاید برای مسئولین مربوطه و مخاطب پیگیر خبرگزاری خورنا جالب باشد که همکار ما در خبرگزاری خورنا نیز طی یکی‌ دو شب گذشته، در همین درمانگاه مربوطه حضور به عمل آورده و خواهان خدمات پزشکی از جمله سی‌تی‌اسکن از جانب پرسنل مربوطه شد؛ اما در نهایت شگفتی و تأسف، شاهد کم‌کاری و پاسخ‌های سرد، ضدونقیض و فارغ از هرگونه حس مسئولیت‌پذیری بود!
از آنجا که در پایگاه خبری خورنا بنا به اقتضای حرفه و تعهد رسانه‌ای، پیگیر مسائل این چنینی هستیم با اندکی کنکاش، متوجه‌ی اختلالات و ضعف‌های عدیده‌ای در همین یک مراجعه شدیم؛ از آن جمله متصدی “خواب‌آلوده” مدعی بود که اگر نسخه‌ شما توسط پزشک متخصص باشد مشمول تخفیف قابل‌توجهی می‌شوید؛ اما اگر توسط پزشک درمانگاه نوشته شود بایست هزینه را چندین برابر پرداخت کنید!
علاوه‌ بر آن، حدود ساعت ۲۳ زمان مراجعه همکار ما بود؛ اما متصدی بخش سی‌تی‌اسکن با بی‌میلی و بی‌تکلفی عنوان کرد : الان هیچ‌گونه خدماتی نداریم؛ چون منشی مربوطه حضور ندارد!
حال این پرسش اساسی پیش می‌آید که در این دوران حساس و غیرعادی، با احتساب حضور مکرر بیماران مربوط به همه‌گیری کرونا، چرا نهاد مربوطه از گذاشتن یک منشی در در آن ساعت پرهیز می کند!
ازهمین‌رو، بر آن شدیم با پیگیری‌های مستمر و لحاظ اخلاق رسانه‌ای، پیگیر پاسخ مسئولین مربوطه در مجموعه بیمارستان شهیدزاده باشیم.
با اندکی کش‌ و قوس موفق شده نظر جناب دکتر فرجیان را به‌صورت تلفنی نسبت به اتفاقات مطروحه جویا شویم.
فرجیان تصریح کرد که در روز اول کاری هفته آینده مورخه شنبه ۲۴ آبان ۹۹ پیگیری خواهند نمود!

مخاطب این گزارش و ارباب‌ رجوعی که به این مجموعه ورود می‌کنند احتمالاً با این پرسش مواجه می‌شود که چرا خط‌ و مشی مجموعه‌ای که در خط مقدم مبارزه با این همه گیری قرار گرفته، باید تا بدین حد شبه‌ انگیز و مختل است؟!
سوال دیگری که باید به آن پاسخ شفاف و اقناعی داده شود این است که چرا این مسئولیت خطیر و ویژه در چنین دوران حساسی، می بایست به بخش‌خصوصی محول شود؟! (با توجه به پیش‌ فرض اکثر شهروندان نسبت به سهل انگاری و عدم کفایت بسیاری از پیمانکاران بخش خصوصی).
لابلای سیلی از تشویش، نگرانی و شایعه، سازو‌کار نظارتی بیمارستان شهیدزاده و در رأس آن مدیران دانشکده علوم پزشکی بهبهان چرا تا این اندازه باید شبهه‌انگیز و مورد انتقاد جدی قرار بگیرد؟!