اغلب مبتلایان دو هفته اخیر در هندیجان جوانان و بازاریان بودند / راه اندازی بخش سی سی یو شهرستان در انتظار اخذ مجوز از سوی وزارت بهداشت

داوود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان در گفتگو با خبرنگار خورنا گفت :طی دو هفته گذشته تا کنون ۲۰ مورد تست مثبت در شهرستان داشته ایم که از این تعداد هفت نفر از آنها بستری شدند که اغلب این بیماران جوانان و بازاریان بودند و مورد فوتی هم نداشتیم .

آمار کلی شهرستان از ابتدای این بیماری تاکنون ۳۴۷ مورد مثبت بوده که از این تعداد ۱۲ نفر از همشهریان ما فوت شدند . و در سه ماه گذشته تا کنون هم یک مورد فوتی بیشتر نداشتیم که از اطفال بود و در امیدیه فوت شد .

در خصوص راه اندازی بخش سی سی یو بیمارستان شهدای هندیجان از ده ماه گذشته تا کنون اقدامات دانشگاهی خوبی را در استان انجام داده ایم و منتظر اخذ مجوز از وزارت بهداشت هستیم ، و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته بزودی شاهد افتتاح آن در شهرستان باشیم .

وی در ادامه تاکید کرد ؛ ما بارها به واحدهای صنفی و بازاریان تذکرات لازم را بصورت رسانه ای یا اطلاعیه به آنها انعکاس داده ایم و دوباره اخطار جدی میدهم چیزی بنام تذکر مجدد نداریم چون به اندازه کافی اطلاع رسانی کرده ایم و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی ، آن واحد صنفی را فوراً پلمب و برخورد قضایی می کنیم .

توصیه اینجانب بیشتر به جوانان است که خیال می کنند چون جوان هستند دیگر مبتلا نمی شوند و یا خفیف می گیرند ، این در صورتی است که اغلب موارد اخیر و بستری های شهرستان جوانان بودند که با رفتارهای هنجارشکنانه ، جان خود و خانواده هایشان را به خطر می اندازند و تاکید میکنم در هیچ نوع تجمعی خصوصاً جمع دوستانه شرکت نکنند و تابع دستورات ستاد کرونای شهرستان باشند .

وی در پایان افزود ؛  از مردم شریف هندیجان نیز می خواهیم با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی که مهم ترین اصل در پیشگیری و کنترل این ویروس ناشناخته است، در حفظ جان خود و دیگر عزیزانشان بیش از گذشته تلاش کنند . اگر مغازه یا فروشگاهی پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند ، مردم میتوانند این موضوع را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا موضوع به صورت ویژه و فوری توسط مسئولان بهداشت پیگیری شود و با متخلفان برخورد جدی و قانونی انجام شود.