مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:

آبگرفتگی معابر اهواز تا ۲۴ ساعت آینده رفع می‌شود

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: در حال حاضر در مناطق عمده اهواز شاهد شرایط بحرانی ناشی از بارندگی نیستیم و پیش بینی می‌شود تا ۲۴ ساعت آینده آبگرفتگی معابر با تلاش دستگاه‌های متولی برطرف شود.

به گزارش خورنا امید بن‌عباس امروز پنجشنبه ۲۲ آبان با بیان این خبر تصریح کرد: بخش عمده آبگرفتگی‌ها مربوط به معابر بوده است که تلاش از سوی نهادهای متولی برای رفع آن در حال انجام است.

وی با اشاره به پیگیری‌ها و بسیج تجهیزات جهت رفع آبگرفتگی همه مناطق سطح اهواز اظهار کرد: در اهواز تاکنون ۱۷ میلیمتر بارش گزارش شده است که حجم عمده بارش‌ها ظرف نیم‌ساعت و پس از آن با طوفان، وزش باد، رگبار و رعد و برق همزمان شد،

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: البته این طوفان و رعد و برق موجب قطعی برق برخی مناطق شد اما با تلاش شرکت توزیع برق اهواز ظرف ۲ ساعت ابتدایی پس از بارش‌ها، اغلب مناطق به شرایط پایدار برگشتند اما در برخی نقاط همچنان با مشکلات قطعی برق مواجه هستیم.

بن‌عباس تاکید کرد: زمانی که برق قطع می‌شود پمپ‌های تعبیه شده برای تخلیه آب‌های سطحی و فاضلاب از کار می‌افتند یا دچار نقص فنی می‌شوند در نتیجه آبگرفتگی در سطح معابر ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به این که بارش‌ها تا امشب نیز ادامه خواهند داشت: در منطقه سپیدار اهواز همچنان‌ قطعی برق وجود دارد که توزیع برق اعلام کرده تا ۲ ساعت آینده این قطعی برطرف می‌شود از این رو آب‌های سطحی در معابر این منطقه تا اواخر امشب تخلیه خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: در منطقه کوی مشعلی نیز به دلیل قطعی برق تا پنج صبح امروز سه پمپ تخلیه آب دچار مشکل شدند که هم اکنون در حال رفع نقص هستند و پس از تعمییر اقدامات لازم‌جهت تخلیه آب در این منطقه نیز صورت می‌گیرد.

بن‌عباس در پایان عنوان کرد: شب گذشته در ۱۷ شهرستان استان شاهد بارش رحمت الهی بودیم که شهرستان رامهرمز با ۵۰.۴ میلیمتر باران، بیشترین حجم بارش‌ها را به خود اختصاص داده است.