سقف تسهیلات ازدواج افزایش می‌یابد

خورنا: وزیر ورزش و جوانان در جلسه کمیته ساماندهی امور جوانان شهرستان اردبیل، درمورد افزایش سقف تسهیلات وام ازدواج گفت: دولت مصمم است سقف تسهیلات ازدواج جوانان را افزایش دهد، اما ساز و کار آن هنوز در تفاهم‌نامه با بانک مرکزی پیش‌بینی نشده است.

محمد عباسی در این زمینه خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با بانک مرکزی هستیم تا در قالب تفاهمنامه‌های دو جانبه برای سال آینده سقف تسهیلات ازدواج را افزایش دهیم تا خبر خوشی برای جوانان در آستانه عید نوروز داشته باشیم.

وی استان اردبیل را به لحاظ شرایط اقلیمی و وضعیت ظهور و بروز استعدادهای ورزشی شایسته و مطلوب توصیف کرد و یادآور شد: پهلوانان بی‌شماری از این استان ظهور و بروز یافته‌اند که این سرمایه‌ها می‌توانند الگوی انگیزشی برای سایر جوانان علاقه‌مند به این حوزه باشند.

وزیر ورزش و جوانان به توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ورزش در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در ۳۴ سال گذشته، ۲۳۰ سالن ورزشی در این استان احداث شده که نصف آن در دولت نهم و دهم بوده است.

وی عنوان کرد: این استان از تمام جهات از متوسط سرانه کشوری بالاتر است که می‌طلبد بیش از هر زمان دیگر به توسعه همه جانبه این بخش کمک شود.

وزیر ورزش و جوانان در مورد کمبود اعتبارات حوزه ورزش نیز گفت: ‌کمبود اعتبارات مربوط به همه دستگاه‌هاست و ورزش و جوانان نیز از این امر مستثنی نیست، به طوری که ما در مقابل تهدیدات دشمن ایستاد‌ه‌ایم و باید مشکلات را به جان بخریم و مقاومت کنیم.

عباسی افزود: امسال همه دستگاه‌ها از لحاظ بودجه و اعتبار با کمبود مواجه هستند و ما به همین شرایط موجود اکتفا کردیم و امیدواریم استانداران از سایر ظرفیت‌ها کمبودها را تامین کرده و جبران کنند.

وی با قدردانی از تلاش مجلس در تصویب طرح سرباز قهرمان ادامه داد: امیدواریم در قانون جدید استخدامی نیز شرایط ویژه‌ای برای قهرمانان در نظر گرفته شود تا بدون ضوابط سایر داوطلبان بتوانند در آزمون‌های استخدامی شرکت کرده و اشتغال پایدار پیدا کنند.

به گزارش ایسنا،وزیر ورزش و جوانان در پایان یادآور شد: در حال حاضر هیچ امتیاز ویژه‌ای برای استخدام قهرمانان ورزشی در قانون پیش‌بینی نشده، ولی در حال رایزنی هستیم تا با همکاری مجلس و دولت در این زمینه شرایط ویژه‌ای فراهم آید.