مدیرعامل آبفا خوزستان:

شبکه فاضلاب آبادان، خرمشهر و مسجدسلیمان ساماندهی می‌شوند

ﻣﺪﯾﺮ ﻋﺎﻣﻞ شرکت ﺁب و فاضلاب ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ خبر داد: روز گذشته سازمان برنامه و بودجه کشور برای ساماندهی و توسعه شبکه فاضلاب شهرهای آبادان، خرمشهر و مسجدسلیمان سه مصوبه به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز ﺻﺎﺩﻕ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﭘﻮﺭ امروز چهارشنبه ۲۱ آذرماه ۹۹ در آیین کلنگ زنی طرح جامع فاضلاب اهواز و شهرستان کارون گفت: برای انجام این طرح ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی تخصیص داده شده است که ۵۰ میلیون آن تاکنون وصول و مابقی نیز با پیشرفت کار اخذ خواهد شد.

وی در ادامه یکی از اهداف اصلی این طرح را جلوگیری از ورود فاضلاب شهری به رودخانه کارون دانست و عنوان کرد: پس از اجرای فاز اول این طرح میزان ورودی فاضلاب به رودخانه کارون نصف خواهد شد.

مدیرعامل آبفا خوزستان افزود: البته کاهش منهول پمپ‌ها و راه اندازی ۱۰ ایستگاه پمپاژ اصلی و مادر در اهواز برای دفع آب‌های سطحی و نیز اجرای ۱۵ کیلومتر کلکتور و هفت ایستگاه پمپاژ بزرگ در شهر کارون هم از دیگر اهدافی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

ﺣﻘﯿﻘﯽ ﭘﻮﺭ در پایان خبر داد: روز گذشته سازمان برنامه و بودجه کشور برای ساماندهی شبکه فاضلاب شهرهای آبادان، خرمشهر و مسجدسلیمان سه مصوبه به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان تصویب کرد.