فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانییا:

ﻗﺮﺍﺭﮔﺎﻩ ﺧﺎﺗﻢ الانبیا در تصمیم گیری‌ های انتقال آب هیچ نقشی ندارد

ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩ ﻗﺮﺍﺭﮔﺎﻩ ﺳﺎﺯﻧﺪﮔﯽ ﺧﺎﺗﻢ ﺍﻻﻧﺒﯿﺎ ﺳﭙﺎﻩ گفت: شورای عالی آب و وزارت نیرو با بررسی‌های کارشناسی و اجتماعی که انجام می‌دهند در مورد بحث‌های انتقال آب کشور تصمیم گیری می‌کنند و قرارگاه خاتم الانبیا در این زمینه تنها نقش اجرا کننده داشته و هیچگونه تاثیری در تصمیم گیری‌ های مذکور ندارد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز سردار سعید محمد امروز چهارشنبه ۲۱ آذرماه ۹۹ در آیین کلنگ زنی طرح جامع فاضلاب اهواز و شهرستان کارون گفت: استان خوزستان قلب تپنده همه مردم کشور است و ملت ایران دوشادوش مردم خوزستان در طول هشت سال دفاع مقدس با جانفشانی‌های بسیار برای حفظ ارزشهای انقلاب و تمامیت ارضی کشور کوشیدند.

وی آبادانی و توسعه خوزستان را دغدغه تمامی مردم ایران و شخص رهبری دانست و یادآور شد: توسعه پایدار از جمله آموزه‌های دین اسلام است که در هنگام اجرا باید به صورت متوازن انجام شود یعنی سه راس صنعتی و اجرایی، فرهنگی و اجتماعی و زیست محیطی آن باید توام با هم در هر منطقه‌ای انجام شود.

ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩ ﻗﺮﺍﺭﮔﺎﻩ ﺧﺎﺗﻢ ﺍﻻﻧﺒﯿﺎ افزود: البته هیچ گاه مفهوم توسعه پایدار در کشور ما به صورت یک برنامه جامع و‌ کامل دیده نشده است و در این زمینه دولت خاصی را نیز نمی‌توان تقصیر کار به حساب آورد زیرا از قدیم همیشه در بین برنامه‌ها و تصمیمات اجرایی کشور یکسری خلاء هایی وجود داشته است.

سردار محمد با بیان اینکه قرارگاه خاتم در هرجایی که ورود کند حلال مشکلات است اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم علیرغم تمامی مشکلات و ‌کمبود اعتبارات تاکنون پروژه‌های مختلفی چون غدیر و غزانیه را در خوزستان اجرایی کرده و امروز نیز می‌خواهد با کلنگ زنی طرح جامع ساماندهی فاضلاب اهواز و کارون آن را ظرف ۲۴ ماه به اتمام برساند.

وی ضمن اشاره به تخصیص ۱۲۵ میلیون یورو اعتبار برای حل مشکل فاضلاب اهواز و ‌کارون گفت: از این مقدار ۱۰۰ میلیون یورو را صندوق توسعه ملی و ۲۵ میلیون یورو دیگر را نیز قرارگاه خاتم الانبیا تامین می‌کند.

ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩ ﻗﺮﺍﺭﮔﺎﻩ ﺳﺎﺯﻧﺪﮔﯽ ﺧﺎﺗﻢ ﺍﻻﻧﺒﯿﺎ ﺳﭙﺎﻩ یادآوری کرد: کشور دارای مراکز مختلف کارشناسی و ‌حکمرانی است و قرارگاه خاتم الانبیا نیز در این بین تنها وظیفه‌ای که برعهده دارد اینست که پروژه‌های محوله را با کیفیت و با حداقل هزینه و در زمان مناسب انجام دهد.

سردار محمد بیان کرد: شورای عالی آب و وزارت نیرو با بررسی‌های کارشناسی و اجتماعی که انجام می‌دهند در مورد بحث‌های انتقال آب کشور تصمیم گیری می‌کنند و قرارگاه خاتم الانبیا در این زمینه تنها نقش اجرا کننده داشته و هیچگونه تاثیری در تصمیم گیری‌های مذکور ندارد.

وی در پایان تصریح کرد: بحث‌های مربوط به انتقال آب لازم است که به صورت فنی و تخصصی و با حضور تمام کارشناسان مربوط به استانهای مرتبط بررسی و دنبال شوند و اگر در این بحث‌ها آب مازادی دیده نشد باید بلافاصله چنین طرح‌هایی را متوقف کرد.