مدیر اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شوشتر خبر داد:

با اجرای طرح های؛ “کارورزی” و “یارانه حقوق و دستمزد” با تخفیفات بیمه ای کارفرمایی گامی مثبت و هدفمند در جهت اشتغال جوانان و شغل اولی ها برداشته

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در راستای حمایت از نیروی کار و تقویت کارفرمایان، با اجرای طرح های؛ “کارورزی” و “یارانه حقوق و دستمزد” با تخفیفات بیمه ای کارفرمایی گامی مثبت و هدفمند در جهت اشتغال جوانان و شغل اولی ها برداشته

این طرح ضمن آموزش نیروی کاری ماهر می تواند به کاهش آمار بالای بیکاری در بین فارغ التحصیلان کمک کند و اساسا جامعه هدف این طرح، همین قشر هستند.

ایمان بهداروند مدیر تعاون کار و رفاه اجتماعی شوشتر افزود: همزمان کوشش می کنیم بنگاه های اقتصادی و کارفرمایانی که علاقمند به پذیرش کارورزان هستند، نام نویسی کنند و با تشکل های کارفرمایی، صنعتی و دستگاه های اجرایی مرتبط در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم حداکثر پذیرش را برای کارورزان شهرستان ایجاد کنیم.

مدیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت :پس از اینکه کارورز دوره کارورزی را خود را طی کند چنانچه توسط کارفرما جذب و رسما مشغول به کار شود، دولت برای مدت ۲ سال سهم کارفرما را در بحث بیمه تأمین اجتماعی پرداخت می کند و درطرح کارورزی، افراد تحصیلکرده و جویای کار با حضور در دوره های آموزش مهارتی با محیط واقعی کسب و کار آشنا می شوند.

به گفته ایشان همه فارغ التحصیلان بیکار و جوانان جویای کار با ثبت نام و مراجعه به سامانه https://karvarzi.mcls.gov.ir ، مشمول بیمه حوادث شده و یک سوم حداقل دستمزد به آنها پرداخت می شود و کارورز موظف است در طول دوره کارورزی نسبت به گذراندن دوره آموزشی” آمادگی شغلی” از طریق سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور و اخذ گواهینامه مربوطه، اقدام نماید.

بهداروند در ادامه در خصوص اجرای طرح «یارانه دستمزد» که یکی از سیاست‌های اجرایی در بحث اشتغال و از ابزارهای دولت برای حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا است افزود: متقاضیان برای ثبت نام باید به سامانه pyd.mcls.gov.ir مراجعه نمایند.
هدف این طرح تحرک بخشی به ایجاد اشتغال در بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط و ایجاد بستر لازم برای اشتغال دانش‌آموختگان مقطع تحصیلی دیپلم و بالاتر، ارتقای مهارت، انتقال دانش و فناوری به بنگاه اقتصادی و ارتقای سطح تولید و سرمایه‌گذاری است.

مدیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان داشت :
در این طرح، وزارت تعاون به کارآفرینان و کارفرمایانی که افرادی دارای مدرک دیپلم و دانش آموختگان دانشگاهی را جذب کنند، ۳۰ درصد یارانه دستمزد مصوب شورای کار را به مدت یک سال پرداخت می‌کند. در این طرح تمام واحدهای اقتصادی دارای کد تامین اجتماعی می‌توانند شرکت کنند، البته در این طرح اولویت با شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها، تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر برگزیده در جشنواره ملی است.

بهداروند در خاتمه ضمن دعوت از فارغ التحصیلان و جوانان جویای کار عنوان کرد: براساس این طرح کارفرمایان به ازای هر دو نفر نیروی کار بیمه شده موجود، می‌توانند یک نفر را در قالب طرح یارانه دستمزد به کار بگیرند. سابقه بیمه فرد بکارگیری شده در ۲ سال گذشته نباید بیش از ۶ ماه باشد.

منبع

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *