مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد:

هوای ۶ شهر خوزستان در وضعیت قرمز آلودگی/ هشدار آلودگی هوا باید از چهار روز قبل اعلام شود

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: طی چند روز اخیر ۶ شهرستان‌ اهواز، ماهشهر و شادگان در وضعیت قرمز و شهرستان‌های آبادان، دزفول و کارون نیز در شرایط نارنجی آلودگی هوا قرار داشتند.

به گزارش خورنا امید بن‌عباس امروز سه شنبه ۱۴ آبان ۹۹ در نشست کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان با بیان این خبر اظهار کرد: بر طبق قانون، استاندار به عنوان رئیس، معاون عمرانی به عنوان جانشین و مدیرکل حفاظت محیط زیست به عنوان دبیر این کارگروه تنها می توانند در خصوص آلودگی هوا مصاحبه کنند و سایر دستگاه‌ها باید از اظهار نظر در این زمینه بپرهیزند.

وی یادآوری کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست به عنوان دبیر کارگروه باید زمانی که آلودگی هوا از شرایط نارنجی بالاتر می‌رود به استانداری و فرمانداران شهرستان‌های درگیر اعلام کند، همچنین عملکرد دستگاه‌ها را در این شرایط ارزیابی و گزارش آن را به استانداری خوزستان ارائه دهد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه آیین نامه قانون هوای پاک تکالیف همه دستگاه‌ها را در شرایط اضطرار مشخص کرده است تاکید کرد: اداره کل هواشناسی طبق قانون مکلف است ۹۶ ساعت قبل از وقوع پایداری و آلودگی هوا شرایط اضطراری را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند تا دانشگاه مطابق با شاخص‌های فنی وضعیت را بررسی و چنانچه شرایط برای سلامت مردم نامناسب است تصمیم لازم را اتخاذ و مراتب را به استانداری و محیط زیست اعلام کند.

بن‌عباس در پایان اضافه کرد: البته برای اطلاع رسانی به مردم در شرایط اضطرار آلودگی هوا می‌توان علاوه بر استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های رسمی از ظرفیت اپراتورهای تلفن همراه به منظور سرعت در اطلاع رسانی و آگاهی تمامی اقشار استفاده کرد.